Honda Wave 125i baharu tiba di Thailand – beberapa ciri diubah termasuk lampu belakang serta meter

Honda Wave 125i baharu tiba di Thailand – beberapa ciri diubah termasuk lampu belakang serta meter

Bersama dengan pelancaran Forza 350 dan CRF300L Enduro Pro Edition, Honda Thailand juga telah memperkenalkan Wave 125i baharu untuk pasaran negara itu. Informasi berkenaan model ini agak terhad kerana laman web Honda Thailand masih sekadar menunjukkan Wave 125i yang lama, jadi gambar yang anda lihat ini diambil daripada siaran langsung yang dibuat melalui media sosial.

Tidak banyak perubahan yang diberi pada bentuk luaran motosikal ini, tetapi di bahagian belakang terdapat lampu baru, yang menggunakan cermin putih, sementara di dalamnya barulah terdapat bahagian LED yang berwarna merah di tengah dan mentol kuning dengan pemantul cahaya di kedua-dua sisi untuk penunjuk arah.

Kemudiannya untuk memaparkan operasi motosikal, terdapat panel meter baru yang menggunakan kombinasi petunjuk analog untuk kelajuan, serta panel LCD di bawahnya untuk kedudukan gear, tahap bahan api dan catatan jarak perjalanan. Di bahagian atas meter terdapat lampu amaran dan petunjuk operasi lain.

Satu lagi penambah baikan yang dilakukan pada Wave 125i baru adalah tempat meletak barangan kecil di bahagian bawah pemegang, yang kelihatan seperti mampu memuatkan botol air atau barangan kecil lain. Seperti biasa, Wave 125i ini ditawarkan dalam versi asas yang menggunakan rim spoked dan penghidup enjin jenis tendang, sementara satu lagi versi datang dengan rim sport serta pemula enjin elektrik.

Jika melihat kepada laporan media di sana, enjin satu silinder SOHC suntikan bahan api PGM-FI 124.89 cc pada Wave 125i ini turut menerima sedikit perubahan yang dapat menjadikannya lebih senyap serta jimat bahan api. Suspensi pula dikatakan telah dilaras semula.

Perincian lain Wave 125i masih sama seperti sebelum ini, termasuk ruang bawah tempat duduk 17 liter yang boleh menempatkan sebuah helmet, tangki bahan api 5.4 liter, lampu hadapan LED, brek cakera di hadapan dan brek dram di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required