Lebuhraya KL-Karak akan dilebarkan; lorong ditambah, terowong baharu dibina di Genting Sempah

Lebuhraya KL-Karak akan dilebarkan; lorong ditambah, terowong baharu dibina di Genting Sempah

Kementerian Kerja Raya (KKR) telah mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju dengan cadangan pelebaran Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) iaitu dari Tol Plaza Gombak ke Tol Plaza Bentong, seperti mana yang dibentangkan pada 4 Mac lalu.

Menurut KKR, cadangan melebarkan KLK bertujuan bagi membina lorong tambahan dan satu terowong baharu di Genting Sempah untuk menampung trafik yang tinggi serta menangani masalah kesesakan lalu lintas di lebuh raya ke Pantai Timur.

Selain dari itu, KKR turut memaklumkan, kerja-kerja tebatan banjir di Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) juga telah dimulakan sejak 1 Oktober lalu. Ia susulan daripada kejadian banjir yang sering kali melanda lebuhraya terbabit.

“Kesemua kerja penambahbaikan ini mengambil kira penstrukturan semula kadar tol‘ dengan penjanjian konsesi tambahan yang sedang dimuktamadkan,” kata KKR menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required