Hyundai Grandeur generasi ketujuh dapat muka seperti Staria, konsep rekaan retro, empat pilihan enjin

Hyundai Grandeur generasi ketujuh dapat muka seperti Staria, konsep rekaan retro, empat pilihan enjin

Hyundai telah mendedahkan siri gambar awal untuk Grandeur serba baru, yang merupakan sedan perdana jenama itu, dan juga dikenali sebagai Azera di pasaran luar daripada Korea Selatan. Model generasi ketujuh ini muncul hampir enam tahun selepas model generasi keenam diperkenalkan kali pertama pada tahun 2016.

Muka hadapan sedan ini berubah sepenuhnya, dengan sekarang mempunyai jalur LED panjang dari kiri ke kanan, serta gril Parametric Jewel yang turut menempatkan lampu utama LED berbentuk petak di bucunya. Rupa ini mirip seperti MPV Staria.

Bahagian tepi kereta ini juga nampak licin dan kemas kerana pemegang pintunya menggunakan jenis yang boleh tenggelam sama seperti permukaan. Sama seperti hadapan, bahagian belakang juga mempunyai jalur LED panjang dari kiri ke kanan kereta dan melengkapkan penampilannya adalah rim 20 inci.

Grandeur baru ini juga ada menerapkan inspirasi rekaan dari model generasi pertama, dan ia boleh dilihat melalui bentuk stereng serta kombinasi warna coklat yang digunakan. Kelengkapan lain yang disediakan pula tetap moden, termasuk skrin sesentuh untuk sistem infotainmen di tengah, bersambung dengan skrin panel instrumen di sebalik stereng, serta satu lagi skrin di konsol tengah untuk kawalan pendingin hawa.

Sebagai sedan yang terletak tinggi dalam barisan produk Hyundai, Grandeur disiapkan dengan barangan premium di bahagian kabin, termasuk kemasan kayu asli dan aluminium, balutan kulit Nappa serta kulit yang melalui proses anti bakteria. Terdapat juga lampu suasana serta butang kawalan fungsi utama pada perehat tangan belakang.

Menurut Korean Car Blog, Grandeur dijangka ditawarkan dengan empat pilihan enjin, termasuk petrol hibrid empat silinder 1.6 liter turbo, 2.5 liter NA empat silinder GDi, dan dua enjin V6 3.5 liter (petrol atau gas petroleum).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required