Nissan Serena C28 – gambar paten dedah muka baru

Nissan Serena C28 – gambar paten dedah muka baru

Ini adalah gambar paten Nissan Serena generasi seterusnya, yang masih mengekalkan bentuk kotaknya, tetapi dengan muka serta perincian yang baru. Selain depan dan belakang, bahagian tepi juga mempunyai perbezaan berbanding model C27 sekarang, tetapi ia memerlukan pemerhatian yang rapi.

Sebagai imbasan semula, Serena C27 yang berada dalam pasaran sekarang adalah model generasi kelima, dan ia pertama kali diperkenalkan pada tahun 2019. Model C28 ini dijangka menjadi model generasi keenam serba baru, dan direka khas untuk Jepun. Malaysia bagaimanapun sudah menjadi antara beberapa negara luar yang mendapat Serena, dan pemasangannya juga dilakukan di dalam negara oleh Tan Chong.

Muka baru pada C28 ini jelas berbeza dengan C27 kerana lampunya yang tertutup mempunyai bentuk serta garisan yang bersambung sekata dengan gril. Kemudiannya pada bahagian bampar, bukaan udara di tengah dan tepi model C28 ini dijadikan lebih ringkas tanpa lekuk-lekuk yang rumit.

Sebenarnya, hampir semua pembaharuan rekaan yang dibuat pada C28 seperti yang dilihat dalam gambar ini membawa konsep yang lebih ringkas dan bersih. Anda juga boleh melihat perkara ini pada bahagian belakang, termasuk lampu menegaknya yang kini cuma melibatkan garis lurus, tidak berlekuk.

Kemudiannya jika dilihat pula dari tepi, bentuk cermin dari hadapan sampai ke belakang masih kelihatan sama, tetapi pada badannya, garis yang sebelum ini beralun cuma dijadikan lurus dan bersambung sehingga ke rel untuk pintu gelungsur belakang.

GALERI: Nissan Serena S-Hybrid Premium Highway Star C27

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required