Toyota GR Supra GT4 Evo 2023 diperkenal – jentera lumba produksi dengan tork 600 Nm, harga RM875k

Toyota GR Supra GT4 Evo 2023 diperkenal – jentera lumba produksi dengan tork 600 Nm, harga RM875k

Toyota GR Supra GT4 Evo, yang merupakan jentera lumba versi produksi diberi peningkatan tahun ini, dengan fokus kepada tiga bahagian utama, iaitu brek, pengendalian serta enjin. Semua ini dibuat berdasarkan maklum balas dan permintaan daripada pelanggan yang menggunakan kenderaan ini dalam perlumbaan.

Menurut Toyota, GR Supra GT4 Evo 2023 ini dapat memberikan pengendalian lebih baik dan boleh berhadapan dengan kelajuan yang lebih di selekoh hasil daripada penggunaan penyerap hentak boleh laras terkini KW, anti-roll bar dipertingkat, tetapan ABS baru serta brek yang ditambah baik, terdiri daripada angkup Brembo enam piston di hadapan dan empat piston di belakang. Melengkapkan bahagian roda adalah rim OZ 18 inci.

Enjin petrol enam silinder sebaris 3.0 liter turbo pada model ini mampu menghasilkan tork sehingga 600 Nm, dan antara peningkatan yang dibuat bagi menjadikan penyampaian kuasa lebih cekap adalah limited-slip differential spesifikasi sukan permotoran daripada Drexler, serta transmisi automatik ZF lapan kelajuan yang diubah suai. Pelarasan enjin dibuat melalui ECU Marelli dan menjadikan pernafasan enjin lebih lancar adalah sistem ekzos Akrapovic.

Toyota GR Supra GT4 Evo 2023 diperkenal – jentera lumba produksi dengan tork 600 Nm, harga RM875k

Melalui kuasa yang lebih tinggi, lengkuk tork lebih baik serta sistem penyejukan yang ditambah baik, Toyota memberitahu, pemandu kini boleh mengerah GR Supra GT4 Evo lebih lagi untuk mendapatkan catatan masa lebih baik. Turut diberikan terus adalah meter digital, data logger, pemadam api serta sistem angkatan angin (air jack).

Tempahan untuk GR Supra GT4 Evo 2023 akan dibukan bermula 28 Oktober 2022 dan sebarang pertanyaan boleh dihalakan kepada Toyota Gazoo Racing Europe GmbH (Eropah), TRD USA (Amerika Syarikat) dan Toyota Customising and Development (Jepun). Kereta ini dijual pada harga 186,000 euro (RM875k).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required