Banjir kilat di beberapa kawasan di Shah Alam – seksyen 17, 24, 25 dan Padang Jawa terkesan

Banjir kilat di beberapa kawasan di Shah Alam – seksyen 17, 24, 25 dan Padang Jawa terkesan

Baru semalam kami mengeluarkan laporan MetMalaysia mengeluarkan amaran hujan bagi seluruh kawasan di Semenanjung Malaysia dan beberapa kawasan di Sabah & Sarawak sehingga 11 November, dan hri ini telah terjadi banjir kilar di beberapa kawasan di Lembah Kelang.

Antara yang terjejas adalah Shah Alam, termasuk Seksyen 17, 24, 25 dan Padang Jawa, seperti yang boleh anda lihat melalui muatan dalam media sosial – turut kami sertakan di bawah.

Sekiranya anda bercadang mahu memandu ke mana-mana, periksa terlebih dahulu sama ada kawasan yang bakal anda lalui itu selamat ataupun tidak. Jika terkesan dengan banjir, tangguhkan dahulu perjalanan anda (jika boleh) atau cari laluan lain untuk mengelakkan sebarang masalah.

Sebagai persediaan di musim tengkujuh ini juga, anda boleh mendapatkan perlindungan insurans untuk bencana alam. Ini amat penting bagi mengelakkan tanggungan besar yang perlu anda pikul sekiranya kenderaan terkesan atau rosak akibat banjir.

Perlindungan special perils ini tidaklah terlalu mahal. Sebagai contoh, beberapa penyedia insurans utama Malaysia, termasuk AIA, AIG, Allianz, AXA, Etiqa, Kurnia, MPI Generali, MSIG, RHB, Takaful dan Tokio Marine memperlihatkan kadar yang dikenakan adalah antara 0.15% hingga 0.5% daripada jumlah keseluruhan perlindungan kenderaan anda.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required