Kymco SuperNEX dan RevoNEX diperbaharui – motosikal elektrik dengan enam gear, barang prestasi

Kymco SuperNEX dan RevoNEX diperbaharui – motosikal elektrik dengan enam gear, barang prestasi

Pada tahun 2018, Kymco telah menunjukkan buat kali pertama motosikal elektrik sports mereka yang dipanggil sebagai SuperNEX dan ia kemudiannya diikuti pula oleh versi naked, RevoNEX pada tahun 2019. Sekarang selepas beberapa tahun, dua motosikal konsep itu diperbaharui dan dibawa ke pameran EICMA 2022.

Berbanding dengan rekaan yang lebih konvensional sebelum ini, SuperNEX dan RevoNEX baru nampak lebih menonjol terutamanya dengan panel yang mempunyai kemasan bercorak heksagon menutupi keseluruhan bahagian tepinya. Bentuk bahagian hadapan dan belakang juga telah berubah.

Spesifikasi teknikal dua motosikal konsep ini masih belum didedah, tetapi kita boleh menjangka ia masih sama seperti sebelum ini dan Kymco juga memberitahu, ia “menggabungkan penggerak berkuasa dengan teknologi maju, untuk memberikan semua benda yang diingini oleh penunggang motosikal sport moden.”

“Kymco SuperNEX dan RevoNEX mengembangkan lagi falsafah rekaan asal yang memberikan penunggang lima pengalaman tersendiri: keseronokan menukar gear, keterujaan prestasi, keyakinan pengendalian, sensasi bunyi serta kepelbagaian mod tunggangan,” kata pengerusi Kymco, Allen Ko.

Dengan ayat-ayat seperti ini, kita boleh menjangkakan bahagian teknikal tidak diubah, dan masih datang dengan perincian sama seperti yang didedahkan sebelum ini, termasuk kemampuan memecut 0-100 km/j dalam masa 2.9 saat bagi SuperNEX dan 3.9 saat bagi RevoNEX, mempunyai beberapa mod tunggangan dan motor elektrik yang boleh mengeluarkan bunyi khas, serta transmisi enam kelajuan berserta klac di tangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required