Honda Rebel 1100 Touring diperkenal – datang terus dengan fairing hadapan, beg barangan, enjin 1,084 cc

Honda Rebel 1100 Touring diperkenal – datang terus dengan fairing hadapan, beg barangan, enjin 1,084 cc

Bagi model tahun 2023, Honda tidak melakukan sebarang perubahan kepada Rebel 1100, kecuali warna, tetapi ia ditambah dengan varian baru yang dipanggil sebagai Rebel 1100 Touring. Varian ini disediakan bagi mereka yang gemarkan perjalanan jauh, dan mengubah penampilan ala bobber model tersebut dengan penambahan beberapa aksesori.

Paling jelas dilihat adalah fairing jenis separuh di hadapan, yang dilekatkan pada bahagian fork, dan mempunyai lubang udara kecil serta tambahan penghadang angin pendek di atasnya. Kemudiannya, versi Touring ini juga datang terus dengan beg tepi jenis keras, yang masing-masing berkapasiti 16 liter untuk bahagian kiri dan 19 liter untuk bahagian kanan.

Spesifikasi lain motosikal adalah sama seperti Rebel 1100 biasa, bermula dengan enjin, iaitu unit dua silinder selari SOHC 1,084 cc berkuasa 85.8 hp pada 7,000 rpm dan tork 98 Nm pada 4,750 rpm, dengan pilihan transmisi sama ada manual atau DCT enam kelajuan.

Empat mod tunggangan disediakan, dan ia digabungkan bersama sistem elektronik lain seperti Honda Selectable Traction Control (HSTC), Wheelie Control dan Cruise Control. Lampu motosikal ini menggunakan jenis LED, dan ia juga datang dengan pengecas USB bawah tempat duduk serta panel meter digital.

Rim hadapan yang bersaiz 18 inci dipegang oleh fork 43 mm dengan pelarasan pra beban manakala rim belakang bersaiz 16 inci dipegang oleh lengan ayun dan dua penyerap hentak dengan pelarasan pra beban serta tabung gas. Cakera brek hadapan cuma ada satu, bersaiz 330 mm bersama angkup empat piston sementara di belakang terdapat cakera 256 mm dan angkup satu piston. ABS datang secara standard.

Berat keseluruhan Rebel 1100 Touring adalah 238 kg bagi versi manual dan 248 kg bagi versi DCT, dan ia menawarkan tunggangan yang lebih mudah dan santai dengan tinggi tempat duduk cuma 700 mm dari tanah. Tangki bahan api berkapasiti 13.6 liter sementara sistem pacuan pula menggunakan rantai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Is the the Rebel 1100 ady in Msia? Cant find in Honda BigWing site..how

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required