BYD Atto 3 2023 dilancarkan di M’sia pada 9-11 Dis – daftar untuk sertai; harga jangkaan RM150k-RM170k

BYD Atto 3 2023 dilancarkan di M’sia pada 9-11 Dis – daftar untuk sertai; harga jangkaan RM150k-RM170k

Sime Darby Motors, pengedar rasmi bagi kenderaan BYD di Malaysia, telah mengumumkan bakal menganjurkan majlis pelancaran besar-besaran untuk model Atto 3 dari 9-11 Disember 2022. Bertempat di Bandar Malaysia, acara ini turut mengundang penyertaan untuk orang ramai, jadi bagi yang berminat, boleh mendaftarkan diri secepat mungkin kerana tempat adalah terhad.

Atto 3 merupakan salah satu daripada beberapa model BYD yang sah bakal dijual di Malaysia, dan crossover elektrik penuh ini ditawarkan dengan dua pilihan kapasiti bateri. Pilihan pertama ialah pek 49.92-kWh yang menawarkan jarak hingga 345 km mengikut kitaran WLTP (410 km jika mengikut NEDC), sementara pilihan kedua ialah unit 60.48 kWh yang mampu memberikan jarak hingga 420 km (480 km bagi NEDC).

Kedua-dua pek bateri Blade EV yang dibangunkan sendiri oleh BYD ini menyalurkan kuasa buat motor elektrik pemasangan hadapan, mampu memberikan output hingga 204 PS (201 hp atau 150 kW) dan tork 310 Nm. Atto 3 menyokong pengecasan AC (sambungan Type 2) sehingga 7 kW, serta pengecas pantas DC (sambungan CCS2) dengan kadar maksimum antara 70 kW atau 80 kW mengikut kapasiti bateri. Kapasiti paling tinggi boleh mencapai status pengecasan 0-80% dalam 45 minit.

Harga dan spesifikasi rasminya akan didedahkan bila Atto 3 ini dilancarkan. Tetapi harganya dijangka di antara RM150k hingga RM170k. Harga ini meletakkan BYD EV ini di antara Hyundai Kona Electrik yang berharga dari RM156k hingga RM208k.

Malahan harga jangkaan Atto 3 ini juga memberikan persaingan buat GWM Ora Good Cat, satu lagi model EV dari China yang juga akan dijual di sini. Minggu lalu, kami telah melaporkan Good Cat telah menerima lebih 100 unit tempahan sebelum ia dilancarkan secara rasminya. Harga bagi Good Cat dianggarkan antara RM150k hingga RM160k dan ditawarkan dengan empat varian dan dua kapasiti bateri.

Dan, jika anda berminat untuk menjadi antara individu terawal berpeluang melihat Atto 3 secara lebih dekat, jangan lupa untuk daftarkan penyertaan anda ya.

GALERI: BYD Atto 3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required