Husqvarna 701 Enduro, Supermoto 2023 diperkenal

Husqvarna 701 Enduro, Supermoto 2023 diperkenal

Sebelum ini kita sudah melihat KTM 690 Enduro R dan SMC R 2023 yang didedah awal bulan lalu. Sekarang, muncul pula kembarnya iaitu Husqvarna 701 Enduro dan Supermoto 2023.

Saban tahun, dua model ini memang hanya menerima peningkatan yang kecil sahaja. Tiada beza bagi tahun ini, dan ia cuma disegarkan kembali dengan grafik baru yang seperti boleh dilihat pada Enduro, masih menggunakan gabungan warna biasa Husqvarna iaitu putih, kuning dan biru. Supermoto bagaimanapun dijadikan lebih gelap dengan menggantikan warna biru dengan hitam dan kelabu.

Bahagian teknikal tiada apa yang diubah, dan masih kekal sama seperti sebelum ini, bermula dengan enjin satu silinder SOHC 692.7 cc bersama padanan transmisi enam kelajuan dan klac Power Assist Slipper Clutch (PASC), menghasilkan kuasa 74 hp pada 8,000 rpm dan tork 73.5 Nm pada 6,500 rpm.

Kawalan pendikit 701 menggunakan sistem ride-by-wire, membolehkan ia menyediakan dua mod tunggangan dan turut dihubungkan kepada sistem elektronik lain seperti kawalan cengkaman (boleh tutup), ABS (dua mod, boleh tutup) serta Easy Shift (quickshifter).

Walaupun menggunakan asas sama, 701 Enduro dan 701 Supermoto mempunyai perbezaan pada beberapa bahagian bagi menyesuaikannya dengan kegunaan masing-masing dan ini termasuk rim (Enduro 21/18 inci, Supermoto 17 inci), brek (Enduro cakera 300 mm/angkup dua piston di hadapan, cakera 240 mm/angkup satu piston di belakang, Supermoto cakera 320 mm/angkup empat piston di hadapan, cakera 240 mm/angkup dua piston di belakang).

Kedua-duanya juga menggunakan suspensi boleh laras sepenuhnya daripada WP, untuk kedua-dua bahagian depan dan belakang, tetapi daripada model yang berbeza iaitu WP Xplor untuk Enduro dan WP Apex untuk Supermoto.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required