Treler filem Transformers: Rise of The Beast – Optimus Prime dalam versi G1, Autobots ada Porsche 911 964!

Treler filem Transformers: Rise of The Beast – Optimus Prime dalam versi G1, Autobots ada Porsche 911 964!

Sebelum tayangan rasminya dijadualkan bermula pada Jun 2023, Paramount Pictures telah pun menyiarkan treler terbaharu untuk filem ketujuh Transformers iaitu Transformers: Rise of The Beast. Dan seperti yang telah diketahui sebelum ini, Optimus Prime muncul dalam versi yang sama seperti versi asal generasi pertama animasi Transformers (Transformers G1), iaitu dalam penyamaran sebagai trak Freightliner FL86.

Garis masa filem baharu ini adalah tujuh tahun selepas babak terakhir filem spin-off Transformers sebelum ini iaitu Bumblebee. Jadi watak Bumblebee dalam filem sekuel ini sudah tidak lagi berselindung di sebalik Volkswagen Beetle tetapi telah berubah sebagai sebuah Chevrolet Camaro 1977 seperti pengakhiran filem sebelum ini.

Dan apa yang menarik, Autobots dalam filem ini juga menampilkan sebuah Porsche 911 964 (dilihat pada spoiler belakang, ia mungkin model Carrera RSR), tetapi belum disahkan siapa sebenarnya watak berkenaan.

Namun ada kemungkinan Autobot yang berubah sebagai Porsche 911 tersebut adalah Jazz. Ini kerana dalam Transformers G1 Jazz adalah sebuah Porsche 935 Turbo ‘Moby Dick’ lengkap dengan grafik perlumbaan Martini. Dalam filem aksi sebenar pertama Transformers arahan Micheal Bay pada 2007, Jazz adalah sebuah kereta sport Pontiac Solstice kerana ketika itu filem berkenaan terikat dengan kerjasama General Motors (GM).

Dalam foto yang didedahkan oleh pengarah filem ini iaitu Steven Caple Jr di akaun Instagram miliknya tahun lalu, filem ini juga menampilkan sebuah Nissan Skyline R33 yang diberikan kit badan lebar dengan GT-Wing gergasi. Walau bagaimanapun, Skyline tersebut mungkin adalah watak dari ‘kumpulan jahat’ Decepticons, dan bukan Autobots.

Filem Transformers: Rise of the Beasts ini dikatakan adalah berasaskan siri kartun Transformers: Beast Wars, jadi filem ini juga turut akan menampilkan watak Optimus Primal dan Rhinox dari pihak Maximals. Ia juga akan menceritakan bagaimana Optimus Prime mula berasa bertanggungjawab untuk melindungi manusia di bumi.

Penggambaran filem berkenaan dibuat di Brooklyn, Amerika Syarikat dan juga dibeberapa bahagian di Peru. Antara pelakon yang membintangi filem ini termasuk Anthony Ramos, Dominique Fishback, Luna Lauren Vélez dan Tobe Nwigwe. Peter Cullen akan kekal sebagai suara Optimus Prime manakala suara Ron Perlman akan digunakan bagi watak Optimus Primal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • He is Mirage, not Jazz (based on his camouflage power). Nissan skyline GTR is Terrorcon, not Decepticon.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required