Volkswagen ID.3 facelift didedah melalui lukisan teaser

Volkswagen ID.3 facelift didedah melalui lukisan teaser

Volkswagen ID.3 akan diberikan facelift bagi model keluaran tahun 2023, dan rupanya telah ditunjuk awal melalui beberapa lukisan teaser. Model elektrik ini dikeluarkan pada tahun 2019 sebagai model pertama dalam siri ID yang sekarang ini jumlah jualan keseluruhannya telah mencecah lebih 500,000 unit.

Melihat kepada lukisan yang dikeluarkan oleh Volkswagen ini, ID.3 facelift menampilkan bampar yang lebih sporty di bahagian hadapan, sementara grafik untuk lampu LED belakang diperbaharui. Perubahan yang lebih banyak diberikan pada bahagian dalam, di mana skrin sesentuh untuk sistem infotainmen dibesarkan menjadi 12 inci (sebelum ini 10 inci).

Perisian untuk sistem infotainmen ini juga dikemas kini, dengan sekarang menawarkan lebih fungsi dan berprestasi, bersama sistem bantuan yang dipertingkat – lebih tepat lagi adalah fungsi Travel Assist dengan Swarm Data, dan Park Assist Plus dengan fungsi memori.

Sebelum ini, perisian sistem infotainmen menjadi satu isu bagi ID.3, dan sekarang Volkswagen memberitahu, mereka “mendengar luahan pelanggan dan melaksanakan beberapa cadangan mereka.” Volkswagen juga menyatakan dalam siaran akhbar bahawa konsol tengah telah direka semula untuk menempatkan beberapa pemegang cawan serta but mendapat bahagian yang boleh dicabut bagi menjadikannya lebih praktikal.

Pada masa ini, ID.3 dikeluarkan di kilang Volkswagen di Zwickau dan Dresden, Jerman, tetapi nanti ia akan dibantu pula kilang utama di Wolfsburg bagi menampung permintaan tinggi. Model facelift ini nanti akan ditawarkan dalam varian Business, Style, Max dan Tour, dengan harga bermula daripada 43,995 euro (RM203,072).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required