BYD Atto 3 EV di Malaysia – lebih 4,500 tempahan pandu uji diterima untuk acara hujung minggu ini

BYD Atto 3 EV di Malaysia – lebih 4,500 tempahan pandu uji diterima untuk acara hujung minggu ini

BYD Atto 3 telah dilancarkan secara rasmi di Malaysia, dan anda boleh membaca perincian berkenaan crossover elektrik penuh tersebut di sini. Selain daripada itu, pengedar rasmi kenderaan BYD di Malaysia, iaitu Sime Darby Motors (SDM) juga mengumumkan bahawa hujung minggu ini mereka akan mengadakan pelbagai aktiviti dan pandu uji di Bandar Malaysia, Kuala Lumpur.

Acara ini bermula esok hingga Ahad nanti dan pendaftaran yang dibuka kepada orang awam yang ingin hadir menunjukkan sambutan menggalakkan. Menurut pengarah urusan bahagian jualan dan pengedaran SDM di Malaysia, Jeffrey Gan, lebih 4,500 tempahan pandu uji telah diterima untuk hujung minggu ini.

Semasa artikel ini ditulis, pendaftaran masih lagi dibuka dan anda yang mahu menjadi antara yang terawal menguji serta mendekati Atto 3 boleh melakukannya melalui pautan ini, seterusnya memilih masa yang bersesuaian. Selain daripada itu, semasa pelancaran Atto 3 juga BYD SD Motors Malaysia telah mendedahkan bahawa pusat pameran di TREC, Kuala Lumpur akan dibuka bulan ini, diikuti tiga lagi pusat pameran di Ara Damansara, Pulau Pinang dan Johor Bharu tahun hadapan.

Atto 3 tiba di Malaysia sebagai unit yang diimport sepenuhnya (CBU), dan melalui insentif yang diterima, ia dapat dijual pada harga bermula RM149,800 untuk varian Standard Range dan RM167,800 untuk Extended Range. Harga ini tidak termasuk insurans.

Kedua-dua varian ini menggunakan bateri Blade EV oleh BYD sendiri, yang disambung kepada sebuah motor elektrik di depan dengan janaan 204 PS/310 Nm. Atto 3 boleh dicas menggunakan pengecasan AC (Type 2) sehingga 7 kW dan juga pengecasan pantas DC (CCS2), dengan kadar maksimum antara 70 kW atau 80 kW, mengikut kapasiti baterinya. Dengan input lebih tinggi, kadar pengecasan 0-80% boleh dicapai dalam masa 45 minit.

Varian Standard Range (SR) dengan bateri 49.92 kWh dapat memberikan jarak perjalanan 410 km (NEDC, 345 km WLTP), sementara varian Extended Range (ER) dengan bateri 60.48 kWh, dapat memberikan jarak 480 km (NEDC, 420 km WLTP).

GALERI: BYD Atto 3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required