Kemaskini cerun runtuh LPT2: KT ke Kuantan arah selatan dibuka, Dungun ke Ajil arah utara ditutup

Kemaskini cerun runtuh LPT2: KT ke Kuantan arah selatan dibuka, Dungun ke Ajil arah utara ditutup

Lebuhraya Pantai Timur 2 Sdn Bhd (LPT 2), pengendali lebuh raya bagi Lebuhraya LPT2 telah mengemaskini informasi mengenai insiden cerun runtuh yang berlaku di lebuhraya berkenaan pada Isnin (19 Disember) lalu.

Menurut syarikat berkenana, lebuhraya tersebut kini kembali dbuka semula sepenuhnya bagi laluan Kuala Terengganu ke Kuantan, arah selatan. Walau bagaimana pun, kerja-kerja baik pulih dan pemantauan masih dijalannya di KM393.0 susulan banjir yang melanda kawasan tersebut, jadi diharap para pemandu memandu dengan lebih berhati-hati. Info grafik turut dikongsikan, yang memaparkan laluan kecemasan di kawasan berkenaan, iaitu di antara Ajil dan Bukit Besi masih ditutup.

Jika anda memandu menuju ke arah utara iaitu dari arah Kuantan, laluan di antara Dungun dan Ajil masih ditutup untuk dibaikpulih. Ia ditutup dari jam 3 pagi pada 19 Disember lalu, dan bagi yang menuju ke utara, dikehendaki keluar dari LPT2 di Plaza Tol Dungun dan kemudian meneruskan perjalanan dengan menggunakan jalan lama (FT03 Marang) menghala ke Kuala Terengganu. Anda boleh kembali menggunakan LPT2 di Ajil.

Apabila kembali ke LPT2, dimaklumkan banjir di KM415 telah pun surut, namun hanya lorong kecemasan yang masih ditutup. ALiran kontra di kawasan berkenaan telah pun dihentikan pada jam 2.30 pagi tadi. Turut dimaklumkan, tanjakan (ramp) di Ajil ke Kuantan juga telah dibuka semula sejak jam 8 pagi tadi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required