KTM 1290 Super Adventure R 2023 dapat kemaskini

KTM 1290 Super Adventure R 2023 dapat kemaskini

Sementara 1290 Super Adventure S diangkat sebagai model adventure paling canggih keluaran KTM sekarang, duduk di bawahnya pula adalah 1290 Super Adventure R, yang dihasilkan dengan kelebihan untuk berhadapan pelbagai jenis keadaan jalan termasuk offroad yang lebih hardcore.

Untuk model tahun 2023, 1290 Super Adventure R diberikan beberapa pembaharuan, dengan yang paling utama adalah pada sistem navigasinya, yang boleh memaparkan panduan Turn-by-Turn+ lebih baik melalui skrin TFT tujuh inci sedia ada. Penunggang juga boleh menetapkan laluan dan lencongan melalui butang yang terdapat pada pemegang.

Bahagian enjin masih lagi sama, iaitu menggunakan unit v-twin LC8 1,301 cc bersama padanan transmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 160 hp dan 138 Nm tork, tetapi sistem pengurusan habanya telah diperbaiki supaya udara panas dapat disalurkan jauh daripada penunggang. Melengkapkan pembaharuan model 2023 ini adalah grafik baru inspirasi daripada dunia lumba.

Sebagai antara model paling tinggi keluaran KTM, 1290 Super Adventure R datang dengan pelbagai kelengkapan berteknologi seperti lampu LED, sistem sambungan kepada telefon, sistem kunci pintar, beberapa mod tunggangan, Cruise Control, Cornering ABS, Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), Motorcycle Traction Control (MTC) serta mod khas Offroad untuk mod tunggangan, ABS serta kawalan cengkaman. Sistem bantuan ini juga boleh ditutup jika penunggang mahukan kawalan penuh.

Motosikal ini datang dengan rim spoked aluminium tanpa tiub bersaiz 21 inci di hadapan dan 18 inci di belakang, dan ia dipegang oleh suspensi WP XPlor boleh laras sepenuhnya yang terdiri daripada fork 48 mm di hadapan dan monoshock PDS di belakang. Turut diberikan secara standard adalah steering damper, juga daripada WP.

Tangki bahan api 1290 Super Adventure R berkapasiti 23 liter, sementara brek pula menggunakan unit daripada Brembo yang terdiri daripada unit berkembar cakera 320 mm dan angkup empat piston di hadapan, sementara di belakang menggunakan cakera tunggal 267 mm bersama angkup dua piston.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required