Ken Block meninggal dunia pada usia 55 tahun selepas terlibat kemalangan dalam aktiviti snowmobile

Ken Block meninggal dunia pada usia 55 tahun selepas terlibat kemalangan dalam aktiviti snowmobile

Ini berita yang sangat mengejutkan hari ini – bintang rali Amerika Syarikat yang terkenal dalam siri video Gymkhana di Youtube, Ken Block dilaporkan baru sahaja meninggal dunia. Block yang berumur 55-tahun menghembuskan nafas terakhir selepas terlibat dalam kemalangan ketika melakukan aktiviti snowmobile di Utah.

“Dengan rasa yang sangat kesal, kami mengesahkan bahawa Ken Block telah meninggal dunia dalam kemalangan snowmobile hari ini. Ken ialah seorang yang berwawasan, perintis dan ikon. Dan yang paling penting, seorang ayah dan suami. Dia akan sangat dirindui,” tulis hantaran pada akaun Instagram The Hoonigan.

Block bukan sahaja dikenali dalam sukan rali, malah beliau juga merupakan pengasas bersama jenama kasut papan luncur, DC Shoes yang ditubuhkan pada 1994.

Beliau menamatkan musim penuh Kejohanan Rali Nasional Amerika Syarikat ARA 2022 tahun lalu di kedudukan kedua dengan memandu Hyundai i20 WRC pasukan Hoonigan, tewas kepada juara Brandon Semenuk dari pasukan Subaru tetapi berjaya mengalahkan Travis Pastrana juga memandu Subaru yang berada di tempat ketiga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required