Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 diumumkan — pertama kali di M’sia, bakal berlangsung dari 9-11 Jun

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 diumumkan — pertama kali di M’sia, bakal berlangsung dari 9-11 Jun

Kepada peminat pameran Tokyo Auto Salon (TAS), anda bakal menikmati sebahagian daripada keseronokan itu tanpa perlu ke luar negara lagi. Malaysia akan menerima edisi pameran berkenaan bermula tahun ini, dan Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 dijangka berlangsung dari 9-11 Jun nanti bertempat di Pusat Pameran & Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC).

Pengumuman itu dibuat susulan majlis tandatangan antara San Ei Corporation dan penganjur acara, MUSE Group di Tokyo sebelum edisi pameran 2023 berlangsung.

“Kami berbangga kerana telah mendapatkan lesen eksklusif bagi Tokyo Auto Salon dan berbesar hati kerana telah disenarai-pendek oleh San Ei Corporation selaku pemilik harta inteleknya, untuk menjadi rakan mereka di luar Jepun. Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur akan menjadi satu-satunya lesen francais secara langsung di bawah jenama ini di dunia. Acara tersebut dijangka akan dapat merancakkan industri lepas jualan, yang terkesan teruk akibat pandemik,” ujar CEO MUSE Group, Riduwan Matni.

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 diumumkan — pertama kali di M’sia, bakal berlangsung dari 9-11 Jun

MUSE sebelum ini pernah menganjurkan Tokyo Auto Salon Singapura pada 2013, yang menarik lebih 70,000 pengunjung. Menurut mereka, pengunjung ke pameran sama di KL nanti boleh menjangkakan untuk melihat kenderaan unik dipamerkan, serta kemunculan race queen Jepun yang sinonim dengan TAS. Syarikat itu menganggarkan sejumlah 150,000 pengunjung akan hadir ketika di KL nanti.

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 akan berlangsung di MITEC pada 9-11 Jun nanti. Tiket masuk ialah RM40 sehari, dan boleh dibeli secara dalam talian, dengan tiket yang dibeli sebelum tarikh acara akan menikmati diskaun 10%. Perincian tiket akan diumumkan dalam masa terdekat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required