Perodua akan perkenal imej standard baharu untuk bilik pameran dan pusat servis rasminya tahun ini

Perodua akan perkenal imej standard baharu untuk bilik pameran dan pusat servis  rasminya tahun ini

Perodua telah mencatatkan prestasi terbaiknya tahun lalu dengan jumlah jualan dan juga pengeluaran paling tinggi dalam sejarah pernah dicatatkan. Jadi untuk meneruskan momentum berkenaan, dalam majlis perkongsian halatuju Perodua 2023 yang berlangsung di Kuala Lumpur pagi tadi, syarikat tersebut turut berkongsi pelbagai strategi baharu untuk tahun ini dan ia turut melibatkan penukaran imej korporat pada pusat-pusat 3S dan 4Snya diseluruh negara.

Dalam pembentangan yang dibuat oleh Presiden dan CEO Perodua Datuk Seri Zainal Abidin Ahmad, outlet-outlet Perodua bakal menerapkan Standard Outlet Baharu (NOS) bermula tahun ini yang akan menampilkan fasiliti bilik pameran dan pusat servis yang ‘ringkas dan kompak’.

Bayangan imej baharu berkenaan turut didedahkan pada slaid pembentangan tersebut menyaksikan outlet-outlet berkenaan akan menerima rekaan fakad (muka bangunan) dan pilon baharu, serta tempat parkir yang lebih banyak akan disediakan untuk pelanggan.

Dan perincian utama untuk NOS 2023 ini adalah setiap bangunan pusat 3S atau 4S berkenaan akan hanya menampilkan satu pintu utama dan juga kaunter penyambut tetamu yang dikongsi untuk bahagian jualan dan juga servis selepas jualan.

Perodua akan perkenal imej standard baharu untuk bilik pameran dan pusat servis  rasminya tahun ini

Menurut Zainal, langkah ini dibuat bagi menunjukkan sesebuah outlet 3S dan 4S itu beroperasi sebagai satu entiti bagi memberikan perkhidmatan lebih baik kepada pelanggan.

“Ini bermaksud pelanggan boleh merujuk kepada pengurus yang sama untuk rujukan pemantauan mereka,” kata Zainal dan menambah bahawa NOS baharu ini juga akan menyaksikan ruang menunggu untuk pelanggan yang berurusan untuk membeli kereta baharu dan juga yang menghantar kereta mereka untuk diservis turut akan disatukan.

Pendekatan ini amat jarang digunakan pada outlet-outlet 3S dan 4S tak kira apa jua jenama di Malaysia, dan ia biasanya akan menyebabkan pelanggan “ditendang” antara bahagian jualan dan juga servis selepas jualan sekiranya berlaku masalah berkaitan kereta mereka. Mungkin selepas ini apa yang dibuat oleh Perodua ini boleh dicontohi oleh pengeluar-pengeluar lain?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required