Mitsubishi Triton generasi seterusnya muncul dalam teaser – guna casis Nissan Navara, ada versi EV?

Mitsubishi Triton generasi seterusnya muncul dalam teaser – guna casis Nissan Navara, ada versi EV?

Semasa pembentangan pelan perniagaan “Challenge 2025” syarikat, Mitsubishi telah menunjukkan Triton generasi baru secara teaser. Bayangan model generasi keenam ini muncul dalam salah satu slaid pembentangan dan dinamakan ringkas sebagai “pikap.”

Pencahayaan unik Triton boleh dilihat pada model ini, dan berkemungkinan besar, seperti yang dilihat melalui gambar spyshot model prototaip di Thailand, lampunya masih akan menggunakan susunan dua tingkat seperti model generasi kelima.

Mitsubishi tidak menyatakan secara tepat bila Triton baru ini akan diperkenalkan kepada dunia, tetapi berdasarkan slaid seterusnya, ia mungkin berlaku dalam tahun ini. Laman Headlightmag mendakwa, Triton baru akan dibina atas casis ladder-frame Nissan Navara, seterusnya membawa kepada model yang lebih besar luar dan dalam.

Mitsubishi Triton generasi seterusnya muncul dalam teaser – guna casis Nissan Navara, ada versi EV?

Ada bukti yang boleh menyokong dakwaan ini, kerana gambar bahagian tepi Triton baru ini menunjukkan garis tingkap yang sama. Walaubagaimanapun, kita masih perlu tunggu pengesahan daripada Mitsubishi sendiri. Memandangkan Mitsubishi berada dalam pakatan dengan Renault dan Nissan, perkongsian platform adalah satu kemungkinan.

Enjin untuk Triton baru ini sudah tentu akan menggunakan unit diesel trurbo, tetapi ia juga mungkin akan ditawarkan dengan versi elektrik penuh. Di sebelah Triton baru ini dalam gambar, terdapat satu lagi model yang dinamakan sebagai “BEV Pikap” seterusnya memberi bayangan kepada model yang akan mencabar model konsep Toyota Hilux Rev BEV.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required