Jualan Toyota Vios 2023 akan diteruskan susulan kes salah laku ujian Daihatsu, tiada recall — UMWT

Jualan Toyota Vios 2023 akan diteruskan susulan kes salah laku ujian Daihatsu, tiada recall — UMWT

Susulan daripada kes salah laku dalam ujian keselamatan Daihatsu, UMW Toyota Motor hari ini mengumumkan yang jualan bagi model Toyota Vios serba baru akan diteruskan memandangkan tiada sebarang masalah dengan standard keselamatan atau kualiti kenderaan terbabit.

Presidennya, Datuk Ravindran K. berkata; “Bagi pelanggan yang telah membuat tempahan Toyota Vios serba baru atau berminat untuk membelinya, kami ingin meyakinkan anda bahawa Toyota Vios serba baru memenuhi semua peraturan keselamatan yang ditetapkan dan tiada perkara yang mempertaruhkan kualiti kenderaan terbabit.”

Ini juga berikutan kenyataan yang dikeluarkan oleh Daihatsu Co Ltd. pada 28 April 2023 yang mendedahkan berlakunya kepincangan prosedur terhadap ujian empat modelnya, yang termasuk sekali Toyota Vios serba baru. Ujian susulan telah mengesahkan yang kenderaan itu memenuhi pensijilan UN-R95 dan tiada keperluan untuk Toyota Vios dipanggil semula dan jualan kenderaan itu diteruskan seperti biasa tanpa sebarang gangguan.

“Kami dengan rendah hati memohon maaf di atas keresahan yang mungkin telah ditimbulkan kepada pelanggan berikutan hal ini, dan ingin menekankan bahawa keselamatan dan kualiti kenderaan kami sentiasa terjamin. Komitmen kami terhadap keselamatan pelanggan selalu menjadi keutamaan dan akan sentiasa kekal begitu,” tambah beliau.

Terdahulu, Perodua juga mengeluarkan kenyataan rasmi dengan pendirian yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required