UMW Toyota jual 6,767 unit bagi April, YTD naik 9%

UMW Toyota jual 6,767 unit bagi April, YTD naik 9%

Sepanjang April 2023, UMW Toyota Motor telah menjual sebanyak 6,681 unit kenderaan Toyota dan 86 unit kenderaan Lexus di Malaysia. Ini mewakili penurunan 3% berbanding tempoh sama tahun lalu. Bagaimanapun jualan semasa tahunannya adalah 9% lebih tinggi; syarikat itu juga yakin sedang berada dalam landasan yang betul untuk mencapai sasaran pertengahan tahun, walaupun tempoh operasi lebih pendek sepanjang April kerana Hari Raya Aidilfitri.

“Kami kekal yakin dengan kemampunan untuk mencapai pertumbuhan kukuh tahun ini. Kami juga telah menerima maklum balas meyakinkan terhadap model yang baru dilancarkan pada suku pertama 2023, terutamanya Toyota Vios serba baru, dan kami jangkakan ini akan menyumbang kepada pertumbuhan sepanjang tahun,” ujar Presiden UMWT, Datuk Ravindran K.

Vios serba baru merupakan model terkini Toyota di Malaysia, dan UMWT menegaskan bahawa kualiti dan keselamatannya terjamin dan tidak ada apa yang perlu dikhuatirkan.

“Kami ingin menegaskan bahawa Toyota Vios serba baru mematuhi semua peraturan keselamatan dan tiada sebarang kompromi terhadap kualitinya. Keselamatan pelanggan dan kenderaan kami sentiasa menjadi keutamaan,” jelas Ravindran, merujuk kepada kes salah laku Daihatsu dalam ujian keselamatan.

Dalam perkembangan lain, komitmen syarikat terhadap GR dan perlumbaan juga diteruskan, dengan Toyota Gazoo Racing Festival kini memasuki Musim 6. Perlumbaan 2 bagi Vios Challenge akan berlangsung pada hujung minggu pertama Jun. Untuk e-sukan, Toyota Gazoo Racing GT Cup kini memasuki tahun ke-enam. Menjelang kejuarannya bagi tahun 2023, UMWT akan memperkenalkan GR GT Cup Campus Tour untuk pelajar pula.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required