BMW Motorrad R12 nineT bakal tiba hujung tahun ini

BMW Motorrad R12 nineT bakal tiba hujung tahun ini

BMW Motorrad telah mendedahkan perincian awal untuk R12 nineT, yang akan dilancarkan secara rasmi hujung tahun ini sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun BMW Motorrad yang ke-100. Model ini juga akan menggantikan R nineT sedia ada sekarang, yang mana diperkenalkan buat pertama kali 10 tahun lepas.

Hanya beberapa perincian asas disiarkan untuk R12 nineT ini, dengan antaranya termasuk penggunaan enjin boxer air/oil cooled, serta kapasiti yang berkait dengan nombor 12 pada nama model ini. Pada R nineT sekarang, ia menggunakan enjin boxer 1,170 cc yang mampu menghasilkan kuasa 109 hp dan tork 116 Nm.

Tangki R12 nineT ini telah diubah, dengan mengambil inspirasi daripada tangki model boxer klasik BMW pada tahun 1970-an, dan salur udara luar pada bahagian tepi tangki kini sudah tiada. Pada bahagian tepi motosikal, bahagian yang sebelum ini kosong diletakkan dengan satu panel, juga seperti model klasik 70-an.

Perubahan rekaan lain yang dibuat adalah termasuk mudguard hadapan baru dan lampu utama LED dengan panel perumah berwarna krom dan kemasan hitam di dalamnya, sementara panel instrumen analog/LCD berbentuk dua bulat masih dikekalkan. Paparan pada meter ini telah diubah dan mempunyai logo R12 di dalamnya.

Menurut BMW lagi, model ini direka supaya mudah untuk diubah suai, sementara kelengkapan lainnya adalah termasuk fork USD di hadapan, suspensi belakang paralever, kerangka belakang yang boleh dicabut, ekzos di sebelah kiri, angkup brek hadapan monobloc empat piston dan pilihan pelbagai aksesori tambahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required