Ora Good Cat EV di Malaysia – warna pilihan Pistachio Green kini ditawarkan; 400 Pro dari RM139,800

Ora Good Cat EV di Malaysia – warna pilihan Pistachio Green kini ditawarkan; 400 Pro dari RM139,800

Dilancarkan di Maalaysia pada November lalu, kini Great Wall Motors Ora Good Cat turut ditawarkan dengan pilihan warna baharu Pistachio Green seperti unit yang dipamerkan di Sunway Velocity Mall di Kuala Lumpur.

Ia menyertai barisan warna pilihan lain termasuk Coral Blue, Sun Black, Mars Red, Hamilton White, Verdant Green dan Em Beige. Harga untuk Ora Good Cats adalah bermula dari RM139,800 untuk varian asas 400 Pro dan model spesifikasi penuh 500 Ultra pula berharga RM169,800. Kedua-duanya adalah harga atas jalan tanpa insurans.

Untuk bahagian dalamnya, ia turut diberikan skema dua-tona seperti warna light cream ini yang digandingkan dengan sentuhan hijau, bersama serlahn jingga secara kontras. Malahan ia turut menambah motif tapak kaki kucing pada bahagian hadapan perehat tangan yang kelihatan sungguh comel.

Untuk bahagian atas tempat duduk pula diserlahkan dengan seksyen berpetak hijau, juga seperti pada panel pintu. Selain itu, spesifikasinya masih sama seperti sebelum ini termasuk roda stereng pelbagai fungsi, dua port USB untuk penumpang hadapan dan corong USB untuk penumpang belakang, dan port USB untuk perakam video digital.

Varian 400 Pro dilengkapi oleh bateri 47.8 kWh lithium iron phosphate (LFP) yang mampu memberikan jarak perjalanan 400 km, dan mengambil masa sekitar lapan jam untuk dicas penuh dari pengecas AC 6.6 kW menerusi sambungan Type 2.

Manakala varian 500 Ultra pula menggunakan bateri dengan kapasiti 63.1 kWh dengan jarak perjalanan 500 km. Jarak yang dinyatakan ini adalah mengikut kitaran ujian NEDC. Ia mengambil lebih kurang 10 jam jika dicas menggunakan pengecas AC. Jika menggunakan pengecas pantas DC, status pengecasan dengan tahap 0-80% boleh diselesaikan sekitar 40 minit.

Kedua-dua varian juga menampilkan motor elektrik yang dipasang di hadapan dengan kuasa 143 PS/210 Nm, membolehkan Ora Good Cat ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 7.9 saat dan mampu mencapai kelajuan maksimum hingga 152 km/j.

Ora Good Cat juga diberikan paparan pelbagai-informasi dengan unit infotainmen skrin sesentuh 10.25-inci, yang turut menyokong penggunaan Apple CarPlay dan Android Auto.

Untuk aspek keselamatan, kenderaan elektrik comel ini diberikan kawalan kelajuan adaptif, bantuan kelajuan pintar, AEB, amaran pelanggaran hadapan, brek kecemasan kelajuan rendah, amaran ketibaan lorong, bantuan kekal lorong dan bantuan pemusatan lorong. Walau bagaimana pun, 500 Ultra menerima ciri tambahan termasuk Wisdom Dodge System, kekal lorong kecemasan, bantuan tukar lorong dan pengesan titik buta, amaran pelanggaran belakang, amaran trafik lintasan belakang dan brek trafik lintasan belakang.

Ora Good Cat di Malaysia turut diberikan pengecas rumah percuma, waranti umum lima-tahun/150,000 km dan waranti bateri lapan-tahun/180,000 km, serta lima tahun kos labur percuma bagi penyelenggaran berjadual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required