Volkswagen Touareg 2023 facelift dalam teaser terbaru — lancar 24 Mei, lampu IQ.Light, lampu logo belakang

Volkswagen Touareg 2023 <em>facelift</em> dalam <em>teaser</em> terbaru — lancar 24 Mei, lampu IQ.Light, lampu logo belakang

Di peringkat global, Volkswagen sedang mempersiapkan pengenalan model SUV Touareg 2023 secara rasmi. Pertama kali ditunjuk pada Februari lalu, pengeluar Jerman itu sekali lagi mengeluarkan teaser bagi model facelift generasi ketiga itu. Dalam video pendek berkenaan, ia mempamerkan perubahan yang dilakukan terhadap SUV tersebut, dengan tumpuan kepada lampu.

Touareg terbaru ini datang dengan lampu utama IQ.Light HD matrix oleh Volkswagen sendiri, yang terdiri daripada 38,400 unit mikro LED. Klusternya juga datang dengan DRL LED bentuk L dan dihubungkan ke bahagian jalur nipis di depan.

Bahagian belakang, lampunya menerima sedikit perubahan rekaan dan kini menampilkan jalur lampu melintang, serta logo dengan pencahayaan pertama di Eropah untuk model Volkswagen. Sebelum ini, ciri logo seperti itu hanya ditawarkan di pasaran China dan Amerika Syarikat.

Volkswagen Touareg 2023 <em>facelift</em> dalam <em>teaser</em> terbaru — lancar 24 Mei, lampu IQ.Light, lampu logo belakang

Perubahan visual lain termasuklah gril dan bampar depan baru, dengan rekaan bukaan udara lebih menonjol, sementara di belakang turut diberikan sedikit pembaharuan. Ruang dalaman pula tidak banyak berubah, dan menurut Volkswagen turut melibatkan ciri bantuan suara yang lebih baik serta perehat lengan serta panel konsol yang lebih lembut berdasarkan maklum balas pelanggan.

Lain-lain peningkatan, SUV ini turut diberikan sesor beban bumbung yang baru yang boleh mengesan kotak di bumbung dan menyesuaikan kawalan kestabilan elektronik. Gear gelung logan standard dan pilihan gear dalam dua kebuk suspensi udaranya juga turut diberikan tetapan baru untuk mencapai julat yang lebih luas bagi keselesaan dan prestasi.

Varian yang akan tetap ditawarkan pula termasuklah Touareg R eHybrid, yang di dalam penawaran semasanya menampilkan enjin 3.0 liter turbocas V6, sebuah motor elektrik, bateri lithium-ion 14.1 kWh dan transmisi automatik Tiptronic lapan-kelajuan. Sistem berkenaan memberikan output keseluruhan 462 PS dan 700 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required