Ford Ranger Training Experience di KK 23 Julai ini – peluang teroka kemampuan sebenar trak pikap anda!

Ford Ranger Training Experience di KK 23 Julai ini – peluang teroka kemampuan sebenar trak pikap anda!

Untuk pemilik-pemilik trak pikap Ford Ranger di Sabah, ini ada satu peluang untuk anda rasai sendiri kebolehan trak pikap anda dengan bantuan pemandu profesional – Ranger Training Experience akan berlangsung di Perkarangan Kompleks Likas di Kota Kinabalu pda 23 Julai ini!

Program ini dianjurkan oleh pengedar rasmi Ford di Malaysia iaitu Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), dan ia sebahagian dari program Ford Ranger Getaways. Ia dirangka bagi membolehkan pemilik Ford Ranger belajar dan mendalami kebolehan Ford Ranger masing-masing tidak kira untuk varian-varian biasa atau Ranger Raptor.

Dua litar akan disediakan dalam program ini iaitu di atas permukaan tar dan juga off-road, di mana jurulatih profesional akan disediakan untuk kedua-dua situasi. Dalam sesi latihan ini peserta akan diajar dengan pelbagai tips asas berguna seperti bagaimana untuk melaras tempat duduk atau bagaimana teknik memutar stereng yang betul dan sebagainya.

Ford Ranger Training Experience di KK 23 Julai ini – peluang teroka kemampuan sebenar trak pikap anda!

Peserta juga berpeluang untuk menguji kemahiran memandu kenderaan 4X4 masing-masing di litar yang direka khas dan diberikan pelbagai halangan.

Dalam sesi ini, anda akan berpeluang untuk mengemudi trak pikap sendiri melalui pelbagai bentuk muka bumi, termasuk laluan dengan sudut kecondongan yang ekstrem, permukaan berlecak dan berbatu serta mencuba pelbagai mod pemanduan. Dan yang paling menarik, peserta juga akan diajar melakukan aksi drfit berkelajuan tinggi menggunakan Ford Ranger masing-masing.

Berminat? Untuk menyertai Ranger Training Experience ini, anda perlu mendaftar dan membuat pembayaran di platform di laman sesawang rasmi SDAC-Ford. Klik PAUTAN INI untuk terus ke platform berkenaan.

Menurut SDAC, setiap peserta yang menyertai program ini turut akan menerima sijil penyertaan dan diserahkan pada hari itu juga. Program ini akan bermula pukul 9.30 pagi dan berakhir pada 2.30 petang pada 23 Julau 2023. Istimewa untuk pemilik Ford Ranger generasi terkini yang belum menebus diskaun 30% untuk Ford Ranger Getaway, kad Inner Circle tersebut boleh digunakan untuk Ranger Training Experience ini.

“Ranger dan Ranger Raptor sangat berkebolehan dan serba boleh, terima kasih kepada pelbagai kemajuan kejuruteraan, teknologi pintar dan ciri keselamatan. Menerusi program Ranger Training Experience dan Ford Ranger Getaways, kami berharap untuk menyediakan lebih banyak cara bagi pelanggan merasai kebolehan sepenuhnya kenderaan mereka serta ‘Live the Ranger Life’ pada tahap sepenuhnya,” kata Turse Zuhair, Pengarah Urusan SDAC-Ford.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required