Subaru Levorg Layback muncul dalam teaser untuk Jepun – wagon bergaya SUV dengan ciri tersendiri

Subaru Levorg Layback muncul dalam teaser untuk Jepun – wagon bergaya SUV dengan ciri tersendiri

Subaru telah mula menyiarkan teaser untuk model baru yang dipanggil sebagai Levorg Layback, iaitu satu varian bagi wagon dengan gaya SUV tersebut. Ia akan didedahkan secara penuh sekitar bulan September ini, dan seterusnya akan dibuka untuk tempahan pada 7 September.

Ini bagaimanapun adalah untuk pasaran Jepun, dan menurut Subaru, model ini dibangunkan untuk pasaran negara itu dan dinyatakan sebagai sebuah “SUV unik.” Laman web Best Car Web dari Jepun melaporkan nama Layback itu diambil daripada perkataan “laid back” atau bermaksud santai. Kedudukannya mungkin terletak di antara Outback dan Forester dalam barisan model Subaru.

Berdasarkan gambar yang didedah, Layback akan mendapat gril sendiri dengan rekaan berlainan di dalamnya, serta kemasan seperti aluminium yang menyambungkan kedua lampu LED di hadapannya. Bampar juga adalah berlainan dengan bukaan udara yang lebih jelas, manakala kemasan keliling lengkuk roda dilihat menggunakan plastik warna hitam. Satu gambar bahagian dalamnya juga menampakkan tempat duduk yang dibalut kulit dua tona warna.

Perincian lain tidak dijelaskan, tetapi kita boleh menjangkakan tetapan suspensi yang ditala semula bagi memberikan jarak kelegaan tanah yang lebih tinggi. Levorg memang datang dengan sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive, dan dipadankan bersama transmisi CVT serta enjin sama ada unit boxer turbo empat silinder 1.8 liter atau 2.4 liter.

Enjin 1.8 liter itu mampu menghasilkan kuasa 177 PS (174 hp) dan 300 Nm, manakala enjin 2.4 liter yang digunakan pada versi WRX menghasilkan 275 PS (271 hp) dan 375 Nm. Sama-sama kita nantikan pengenalan rasminya nanti untuk mengetahui enjin apa sebenarnya yang akan digunakan pada Levorg Layback ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required