UMW Toyota Motor jual 8,349 unit pada Julai 2023 – 57,008 unit terjual pada 7 bulan pertama, naik 8.5%

UMW Toyota Motor jual 8,349 unit pada Julai 2023 – 57,008 unit terjual pada 7 bulan pertama, naik 8.5%

UMW Toyota Motor (UMWT) telah merekodkan jualan sebanyak 8,349 unit untuk jenama Toyota dan Lexus sepanjang bulan Julai 2023, dengan 8,200 unit untuk kenderaan Toyota dan 149 unit bagi Lexus. Menunjukkan kenaikan sekitar 25.8% berbanding tempoh yang sama tahun lalu.

Malahan setakat tujuh bulan pertama 2023, syarikat ini juga telah menjual sebanyak 57,008 unit kenderaan, mewakili kenaikan 8.5% berbanding 52,548 unit yang direkodkan pada Julai 2022.

“Pertumbuhan berterusan dalam jumlah jualan kami adalah bukti daya tarikan kereta Toyota kepada pembeli yang menghargai prestasi dan kebolehpercayaan. Untuk mengembangkan lagi pengalaman memandu kenderaan jenama ini kepada lebih ramai pengguna, kami berbesar hati untuk menjadikan pemilikan Toyota lebih mudah diakses berbanding sebelum ini dengan pertumbuhan pusat jualan dan perkhidmatan kami, serta perkhidmatan Extra Mile kami bersama-sama dengan promosi bulanan yang memudahkan untuk membeli dan memiliki Toyota,” kata presiden UMW Toyota Motor Datuk Ravindran Kurusamy.

Dari segi produk akan datang, Corolla GR Sport telah disenaraikan di laman web UMW Toyota pada bulan lalu sebagai pakej tambahan untuk Corolla yang ditawarkan pada harga RM5,000, yang terdiri daripada bampar rekaan GR Sport, roda aloi GR Sport, kemasan dalaman GR Sport dan talaan suspensi GR Sport, mengikut senarai harga kereta bertarikh 3 Julai 2023.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required