Toyota Corolla GR Sport – RM152,800, bakal tiba?

Toyota Corolla GR Sport – RM152,800, bakal tiba?

Nampaknya macam UMW Toyota sedang bertungkus lumus dalam membuat persiapan untuk melancarkan Toyota Corolla GR Sport yang berasaskan model sedan Corolla. Harga anggarannya juga telah dipaparkan menerusi laman web rasmi mereka. Senarai harga tersebut dikemaskini pada 3 Julai 2023.

Toyota Corolla GR Sport mungkin bakal ditawarkan pada harga RM152,800, iaitu lebih RM5,000 berbanding model Corolla 1.8G yang berharga RM147,800.

Menurut senarai harga tersebut, GR Sport Package merangkumi:

  • Bampar Rekaan GR Sport Design Bumper
  • Roda Aloi GR Sport
  • Kemasan Dalaman GR Sport
  • Talaan Suspensi GR Sport

Walau bagaimana pun, tiada foto Toyota Corolla GR Sport dipaparkan menerusi laman web berkenaan buat masa ini, cuma senarai harganya dilabelkan sebagai “estimated” atau “jangkaan”. Foto yang kami gunakan di atas adalah model bagi pasaran Thailand, yang dipanggil Toyota Corolla Altis GR Sport.

Barisan GR Sport yang diperkenalkan oleh UMW Toyota Motor buat masa ini adalah Hilux GR Sport dan Corolla Cross GR Sport. Anda juga boleh membeli GR Corolla, yang dijanakan oleh enjin 1.6 liter pengecas turbo dengan kuasa 300 PS dan tork 370 Nm, digandingkan bersama transmisi manual enam-kelajuan dan pacuan semua-roda yang boleh dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.3 saat.

Toyota Corolla GR Sport – RM152,800, bakal tiba?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required