Bangkok 2024: Isuzu D-Max EV Concept tiba pada 2025

Bangkok 2024: Isuzu D-Max EV Concept tiba pada 2025

Isuzu D-Max EV Concept telah dipamerkan di Bangkok International Motor Show 2024 selepas mula didedah minggu lalu. Ini adalah gambaran kepada versi produksi bagi trak pikap D-Max bateri-elektrik yang akan dilancarkan di beberapa pasaran Eropah pada 2025 seperti di Norway, sebelum ke pasaran United Kingdom, Australia, Thailand dan lain-lain, dan akan diproduksi di Thailand.

Tampil dengan bentuknya yang sangat dikenali selama ini, D-Max EV Concept diberikan sepilihan sentuhan penggayaan yang membezakannya daripada versi diesel yang sudah berada dalam pasaran. Seperti kebiasaan EV, bahagian depan dan tertutup, dengan wajah depan diberikan lebih banyak kemasan hitam, dan juga kemasan biru di bahagian dalaman gril.

Perincian sebelum ini menyatakan yang D-Max EV Concept ini menggunakan sistem pengurusan bateri yang sama daripada Elf EV, dan ia disepadukan ke dalam casis ladder frame trak pikap berkenaan.

Bangkok 2024: Isuzu D-Max EV Concept tiba pada 2025

Bateri lithium-ion yang digunakan mempunyai kapasiti 66.9 kWh, dan menyediakan kuasa untuk dua motor yang digunakan; motor di depan menghasilkan output 40 kW (54 PS) dan 108 Nm, sementara motor belakang dengan janaan 90 kW (122 PS) dan 217 Nm — memberikan output gabungan 177 PS dan 325 Nm, dengan laju maksimum didakwa 130 km/j.

Isuzu memaklumkan kapasiti beban muatannya satu tan untuk D-Max EV Concept ini, selari dengan kemampuan trak lain dalam segmen pikap trak. Bagaimanapun, perincian lain berkaitan jarak perjalanan, kapasiti pengecasan dan harga masih belum didedahkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required