Proton X50 R3 Lite — aksesori R3 bernilai RM7.5k diperkenalkan; edisi sama tahun lalu, lebih murah

Proton X50 R3 Lite — aksesori R3 bernilai RM7.5k diperkenalkan; edisi sama tahun lalu, lebih murah

Selain Proton S70 R3 Concept yang menjadi tumpuan, pengeluar nasional itu turut memperkenalkan pakej aksesori R3 Lite bagi model X50 bagi tahun 2024 ini. Ditawarkan khusus hanya untuk varian 1.5T Premium dan 1.5 TGDi Flagship sahaja, dengan harga yang dikenakan bagi keseluruhan pakej berkenaan ialah RM7,500.

Keseluruhannya ada sembilan tambahan aksesori R3 yang akan diberikan kepada pelanggan yang membeli pakej ini. Paling utama ialah bodykit R3 untuk keseluruhan badan kereta (depan, belakang dan sisi). Di atas bonet pula diberikan tambahan pelekat jalur hitam-merah bercorakkan gentian karbon bagi menyuntuk elemen yang lebih sporty bagi X50.

Di bahagian belakangnya, ada disertakan spoiler sporty di bumbung, manakala rim R3 18-inci R3 warna hitam sepenuhnya melengkapi imej keseluruhan versi R3 ini. Selain daripada itu, lencana R3 juga menghiasi di beberapa tempat, seperti di gril depan dan di bahagian belakang — tidak lupa, satu lagi lencana di bahagian papan pemukanya.

Di bahagian perehat kepala kerusi pula diberikan logo R3 dalam kemasan jahitan putih — yang kontras dengan kerusi balutan kulit merah-hitam, selain pelapik kaki R3 yang turut menghiasi ruangan dalaman Proton X50 versi ini. Aspek mekanikal kereta ini pula kekal sama tanpa sebarang perubahan.

Pakej ini ditawarkan secara terhad dan bergantung kepada siapa yang mendapatkannya dahulu dan selagi stok masih ada. Tahun lalu Proton turut memperkenalkan idea yang sama bagi Proton X50 ini, dengan perbezaannya adalah warna yang ditawarkan serta pelekat badan kenderaan yang tidak lagi diberikan tahun ini. Untuk itu, harga yang ditawarkan tahun ini juga lebih murah — iaitu RM7,500 berbanding RM12,000 tahun lalu, yang juga hanya terhad kepada 200 unit ketika itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required