Honda ADV160 diperkenal dalam warna baru – RM13k

Honda ADV160 diperkenal dalam warna baru – RM13k

Boon Siew Honda (BSH) Sdn Bhd sekali lagi memperkenalkan warna baru untuk ADV160, dan ini menjadikan kali kedua skuter tersebut diberikan penampilan baru, selepas ia dilancarkan untuk pasaran Malaysia buat pertama kali Januari tahun lalu.

Harga terkini yang dikeluarkan oleh BSH untuk ADV160 adalah RM13,249, tidak termasuk insurans, sekaligus menunjukkan sedikit peningkatan berbanding harga RM12,999 yang ditetapkan pada November tahun lalu. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20,000 km.

Warna baru bagi ADV160 ini terdiri daripada dua pilihan iaitu kelabu dan putih, dengan rim untuk kedua-duanya masih menggunakan warna hitam. Menambah serinya adalah pelekat grafik dengan jalur hijau terang pada yang berwarna kelabu dan merah pada yang berwarna putih.

Perincian lain skuter ini tidak berubah, bermula dengan enjin yang menggunakan unit satu silinder suntikan bahan api 156.9 cc eSP+, dipadankan bersama transmisi CVT untuk menghasilkan kuasa 15.8 PS pada 8,500 rpm dan 14.7 Nm tork pada 6,500 rpm.

Selain dilengkapi brek ABS single-channel, model pasaran Malaysia juga tiba dengan sistem kawalan cengkaman HSTC. Demi memberikan sedikit kepuasan kepada pengguna, sistem kawalan cengkaman ini boleh ditutup dengan menekan butang yang disediakan.

Kelengkapan lain ADV 160 adalah termasuk fork teleskopik di hadapan, dua penyerap hentak Showa di belakang dengan tabung gas, rim 14 inci di hadapan dengan tayar 110/80, rim 13 inci di belakang dengan tayar 130/70, sistem kunci pintar, sistem start/stop enjin serta tangki bahan api 8.1 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required