Toyota Vios facelift dilancarkan di Thai minggu depan

Toyota Vios facelift dilancarkan di Thai minggu depan

Hari ini, Honda City facelift telah dilancarkan di Thailand. Ia diberikan rekaan yang diperkemaskini dan imej yang lebih segar, terutamanya bahagian hadapannya yang ditampilkan dengan beberapa elemen baharu termasuk bampar dan buat pertama kalinya buat pasaran Thailand, ia diberikan lampu nyalaan siang LED.

Dalam masa yang sama juga, model persaingnya, Toyota Vios, juga dijangka bakal dilancarkan di sana pada minggu hadapan, seperti yang dilaporkan oleh Bangkok Post.

Pada Mac tahun lalu, Vios telah diberi penambahbaikan yang tidak mengubah rupa sedan kompak ini. Namun Vios facelift kali ini ditampilkan dengan ‘jantung’ baharu. Vios yang diperkenalkan pada Oktober 2016, menerima enjin baharu 1.5 liter Dual VVT-i dengan transmisi automatik CVT bagi menggantikan kotak gear auto empat-kelajuan.

Dengan peningkatan teknikal ini, ia menjadi ibarat satu wajah baharu dalam bancuhan tradisional, namun menjadikannya lebih kemas dan berketerampilan. April lalu, Toyota turut memperkenalkan Vios facelift bagi pasaran China, dengan wajah yang lebih agresif mirip dengan Toyota Camry 2018 yang telah didedahkan di Detroit minggu ini. Adakah pasaran ASEAN akan menerima pembaharuan wajah yang nampak lebih garang? Tunggu dan lihat!

GALERI: Toyota Vios facelift spesifikasi China

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required