Toyota Vios 2016 facelift diperkenalkan di China

autohomecar__PTBM_9

Satu kejutan daripada Toyota dengan mempamerkan Toyota Vios 2016 facelift di Beijing Auto Show 2016 semalam. Model ini menerima beberapa elemen penambah baikan termasuk menampilkan enjin baharu.

Pada bahagian hadapannya, terpampang lampu utama baharu dengan unit projektor yang agak gelap dan berbentuk-C. Ia turut menampilkan gril atas berbentuk-T baharu dengan gril bawah yang dipengaruhi oleh model Camry facelift, disambungkan pada lampu nyalaan siang LED.

Manakala lampu belakangnya juga telah direka semula, bersambung dengan krom pada bootlid bar yang lebih nipis. Bahagian bampar belakang juga telah diprofilkan semula, nampak lebih anggun dan segar.

autohomecar__PTBM_15

Namun tiada maklumat tentang bahagian kabinnya. Bagi Vios untuk pasaran China ini, ia dijanakan oleh dua pilihan enjin iaitu 1.3 liter dan 1.5 liter 5NR-FE empat-silinder dengan Dual VVT-i. Kedua-duanya dipadankan sama ada dengan kotak gear manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan.

Jika ia tiba ke pasaran negara kita, dijangka akan dipadankan dengan penjana kuasa 2NR-FE dari model Avanza facelift, dengan transmisi CVT seperti Vios 2016 yang diperkemaskinikan.

Foto ehsan autohome.com.cn

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Toy Vios on Apr 26, 2016 at 11:44 am

    Facelift untuk Vios China ini mungkin sesuai untuk pasaran disana sahaja. Belum tentu boleh diterima oleh pembeli diMalaysia, jika ia dibawa disini.
    Bahagian grill depan dan design bumper depan nya tidak harmoni dan rupa keseluhuruhannya nampak ‘sibuk’.
    Lain pulak dibahagian belakangnya – terlalu simple dan ‘selamat’. Tiada apa yang menarik langsung.
    Biasanya semua kereta Toyota diMalaysia laku bukan kerana design atau teknologi terkini, tapi lebih kepada persepsi kualiti yang baik, serta pusat servis yang banyak dan mudah.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required