GALERI: Mazda 2 dan Mazda CX-3 2016 dengan pilihan warna tambahan baharu, tiada penambahan harga


Deep Crystal Blue Mica (kiri), Smokey Rose Mica (kanan)

Sebelum ini kami telah melaporkan Mazda 2 2016 yang kini dilengkapi dengan lampu hadapan LED, turut ditawarkan dengan empat warna tambahan. Begitu juga dengan crossover CX-3, ia turut menerima dua pilihan warna baharu. Jadi, kami telah ke bilik pameran untuk memberikan anda gambaran sebenar model-model yang menerima pilihan warna-warna baharu ini.

Kerana jumlah stok yang terhad buat masa sekarang, kami hanya memperolehi gambar dua daripada empat pilihan warna untuk Mazda 2 iaitu Smokey Rose Mica dan Deep Crystal Blue Mica (dua lagi warna ialah Dynamic Blue Mica dan Black Mica). Kedua-dua buah Mazda 2 dengan warna baharu ini turut dilengkapi dengan pakej ‘sports kit’ iaitu kit badan yang merangkumi lips bampar depan dan belakang, skirt sisi dan juga spoiler belakang.

Kit tersebut boleh diperolehi dengan tmabahan kos RM2,300 untuk sedan dan RM2,370 untuk hatchback. Harga Mazda 2 untuk varian sedan dan hatchback ini pula adalah sama iaitu RM90,766.30 (atas jalan tanpa insuran). Tiada penambahan harga untuk warna-warna baharu tadi tetapi untuk warna signatur Soul Red, tambahan RM530 masih lagi dikenakan.

Tiada apa-apa perubahan ditampilkan pada sistem mekanikal. Mazda 2 kekal dikuasakan dengan enjin 1.5 liter SkyActiv-G empat silinder dengan sistem pancitan bahan-api terus menjana 114 hp pada 6,000 rpm dan tork maksima 148Nm pada 4,000 rpm. Enjin tersebut dipadankan denga kotak gear automatik enam-kelajuan SkyActiv-Drive memacu roda hadapan.


Ceramic Metallic (kiri), Dynamic Blue Mica (kanan)

Untuk CX-3, kedua-dua warna baharu – Ceramic Metallic dan Dynamic Blue Mica – telahpun berada di bilik pameran. Seperti juga Mazda 2, tiada peningkatan harga disaksikan pada CX-3, ia kekal dijual dengan harga atas jalan tanpa insuran RM131,218.

CX-3 dikuasakan dengan enjin 2.0 liter SkyActiv-G empat silinder dengan sistem pancitan bahan api terus, berupaya menjana 154 hp pada 6,000 rpm dan tork maksima 204 Nm pada 2,800 rpm. Kesemua kuasa dari enjin disalurkan sepenuhnya ke roda hadapan menerusi kotak gear SkyActiv-Drive enam-kelajuan automatik.

Mazda 2 dan CX-3 didatangkan secara standard dengan lampu hadapan LED, roda aloi, sistem infotainmen MZD Connect dengan skrin sesentuh tujuh-inci, Commander Control, paparan head-up, penghawa dingin automatik dan penukar gear.

GALERI: Mazda 2 2016 Deep Crystal Blue Mica

GALERI: Mazda 2 2016 Smokey Rose Mica

GALERI: Mazda CX-3 2016 Ceramic Metallic

GALERI: Mazda CX-3 2016 Dynamic Blue Mica

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required