Toyota Beyond Excitement menuju ke M’sia Timur

Untuk mereka yang tinggal di Sabah dan Sarawak, anda akan berpeluang untuk mengalami kebolehan off-road Toyota Hilux dan Toyota Fortuner serba baharu pada acara Beyond Excitement yang kini dalam perjalanan ke Malaysia Timur setelah berakhirnya acara tersebut minggu lalu di Bukit Raja, Klang.

Di Sabah, acara ini akan diadakan di Kota Kinabalu, bertempat di tanah lapang berhadapan Kadazan and Dusun Cultural Association (KDCA) bermula 28 hingga 31 Mei. Selepas itu, acara ini akan diadakan pula buat kali terakhir di Kuching bertempat dihadapan Puspakom di Jalan Kwong Lee Bank bermula dari 10 hingga 12 Jun.

Selain dari menaiki Hilux dan Fortuner mengelilingi litar off-road meredah pelbagai halangan untuk mendemonstrasikan kebolehan sistem Kawalan Cengkaman Aktif (A-TRC) dan kelegaan tanah yang ditingkatkan, anda juga berpeluang mendapatkan pelbagai hadiah dan gambar Polaroid yang dicetak serta pelbagai lagi tarikan lain seperti sudut kanak-kanak dan trak makanan. Masuk adalah percuma, tetapi peluang untuk menaiki Hilux dan Fortuner adalah terhad. Jadi, jika anda benar-benar berminat untuk aktiviti tersebut, adalah disarankan untuk mendaftar Gold Pass terlebih dahulu.

Toyota Hilux generasi baharu hadir dengan bentuk badan single cab dan double cab dalam enam varian berbeza, dijual pada harga bermula RM89,900 hingga RM133,900 dijana dengan enjin 2.4 liter 150 PS/400 Nm dan 2.8 liter 177 PS/450 Nm GD turbodiesel serba baharu dipadankan dengan pilihan transmisi sama ada enam-kelajuan manual atau enam kelajuan automatik.

Manakala Fortuner pula hadir dengan dua varian dijual pada harga bermula RM186,900 hingga 199,900. Varian asas dikuasakan dengan enjin 2.4 liter GD turbodiesel manakala varian tertinggi pula dikuasakan dengan enjin petrol 2.7 liter Dual VVT-i 166 PS/245 Nm. Kedua-dua enjin dipadankan dengan hanya pilihan kotak gear enam kelajuan automatik. Trak pikap dan SUV generasi baharu ini menampilkan pelbagai ciri baharu seperti lampu hadapan LED, roda aloi baharu berdiameter 18-inci, tempat duduk pemandu larasan berkuasa, tujuh unit beg udara, Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) dan pelbagai lagi.

Anda boleh mendaftar untuk menyertai acara Hilux Beyond Excitement ini di sini. Bagi mereka yang tidak berkesempatan untuk menyertai acara ini, anda bolehlah membaca ulasan kami berkenaan Hilux dan Fortuner serba baharu ini di sini.

GALLERY: 2016 Toyota Hilux 2.4G 4×4 A/T


GALLERY: 2016 Toyota Hilux 2.8G 4×4
GALLERY: 2016 Toyota Fortuner 2.4 VRZ
GALLERY: 2016 Toyota Fortuner 2.7 SRZ

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required