SPAD akan bawa isu teksi ke Kabinet – CEO

Taxi protest KL 8 April 2016 feat 2

Akibat kemelut pemandu teksi yang masih belum selesai, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Malaysia (SPAD) akan membawa cadangan mengenai isu ini ke Kabinet menerusi Kementerian Pengangkutan.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SPAD, Mohd Azharuddin Mat Sah, antara perkara yang akan diutarakan dalam cadangan tersebut ialah berkaitan dengan pendapatan dan kebajikan pemandu teksi, laporan Berita Harian.

Katanya, “Kita akan membawa cadangan ini bagi mencari keadilan kepada semua pemandu teksi terutama yang menyediakan perkhidmatan di Lembah Klang.”

Dalam pada itu, Mohd Azharuddin berkata, SPAD juga akan mencari kaedah terbaik bagi memastikan semua pemandu menggunakan aplikasi telefon pintar bagi memudahkan urusan pemandu, pengendali dan penumpang.

“Kaedah itu memudahkan banyak perkara. Sepanjang tahun lalu kami menerima 9,000 aduan mengenai tingkah laku pemandu, kualiti perkhidmatan dan pemandu yang tidak menggunakan meter,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required