VIDEO: Temu ramah dengan CEO baharu Proton – Perdana 2016 bukan berkenaan kuantiti, tetapi prestij dan tahap kepuasan perkhidmatan pelanggan

Semasa pelancaran Proton Perdana 2016 tempoh hari, CEO baharu Proton Datuk Ahmad Fuaad Kenali memperkatakan mengapa Perdana merupakan model yang penting bagi Proton untuk mereka melangkah lebih jauh kehadapan, dan mengapa melancarkan model segmen-D semasa keadaan ekonomi yang lembab.

Menurut Datuk Ahmad Fuaad, Proton Perdana 2016 merupakan model berprestij yang akan mengembalikan kepercayaan umum terhadap jenama Proton. “Perdana melambangkan Proton yang baharu. Proton yang baharu pada perspektif saya ialah Proton dengan minda yang berubah. Kami mahu fokus dalam memberikan yang terbaik kepada pelanggan untuk kereta yang ‘bernilai untuk wang’, begitu juga servis selepas jualan,” kata beliau.

Datuk Ahmad Fuaad turut memperkatakan tentang jumlah pendaftaran kereta Proton baharu yang semakin meningkat dan tiga lagi model baharu yang bakal diperkenalkan. Beliau mengaku jumlah jualan kereta Proton yang rendah adalah kerana kekurangan model baharu, dan memetik Persona serta Saga sebagai contoh model lama Proton yang masih lagi duduk di dalam barisan model jualan Proton.

Proton_Perdana_24_Grey_Ext_03

Beliau turut menyatakan 2016 merupakan tahun yang sibuk untuk Proton kerana Persona dan Saga baharu serta MPV segmen-B baharu yang diasaskan dari Suzuki Ertiga akan menyertai Perdana dalam pasaran tahun ini, dengan sasaran merebut semula bahagian pasaran Proton yang hilang sejak beberapa tahun sebelum ini.

Menurut beliau lagi, penambahbaikkan turut dibuat pada pasukan jualan dan servis Proton. Masa yang cukup telah diberikan kepada staf servis untuk latihan, dan beliau mahu staf-staf Proton memberikan khidmat yang lebih baik kepada pelanggan Proton mulai sekarang.

GALERI: Proton Perdana 2.4L 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required