Had laju jalan persekutuan dan jalan negeri dikurangkan sempena sambutan Hari Raya

traffic-jam-bernama-2

Dengan meningkatnya jumlah kenderaan diatas jalan raya pada sambutan Hari Raya nanti yang turut akan meningkatkan risiko kemalangan jalan raya, Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai mengumumkan Ops Bersepadu akan dikuatkuasakan bermula 29 Jun hingga 13 Julai ini, lapor The Star.

Menurut Liow lagi, sepanjang tempoh berkenaan juga, had laju pada jalan persekutuan akan dikurangkan dari 90 km/j kepada 80 km/j. Manakala untuk jalan negeri pula had laju akan dikurangkan kepada 70km/j sahaja.

Beliau yang bercakap kepada media selepas melancarkan kempen keselamatan jalan raya sempena sambutan Hari Raya di plaza tol Sungai Besi pagi tadi, mengingatkan pemandu dan penumpang untuk mengenakan tali pinggang keledar, mematuhi had laju serta tidak melakukan sebarang kesesalahan trafik untuk memastikan perjalanan yang selamat.

Liow turut memberi amaran bahawa memandu di lorong kecemasan merupakan satu kesalahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required