KTM Komuter sediakan enam tren tambahan pada 1-10 Julai untuk laluan Butterworth – Padang Besar

ktm-komuter-2

Sempena Hari Raya tahun ini, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) telah mengumumkan menambah enam tren komuter untuk beroperasi dari 1-10 Julai, lapor Bernama.

Walau bagaimanapun tren-tren tersebut hanyalah untuk laluan Butterworth-Padang Besar-Butterworth sahaja. Menurut Pengurus Besar KTM Komuter Azsnidah Shah Shahari, tren-tren tambahan berkenaan akan mengurangkan waktu menunggu penumpang pada laluan tersebut dari dua jam ke hanya satu jam.

“Pada hari biasa, kami menyediakan 14 tren untuk beroperasi dalam tiga laluan iaitu Butterworth-Padang Besar-Butterworth, Butterworth-Gurun-Butterworth, dan Butterworth-Kamunting-Butterworth, tetapi untuk Aidilfitri tahun ini, kami akan menyediakan enam tren tambahan untuk laluan Butterworth-Padang Besar-Butterworth,” kata beliau.

“Penumpang pada hari biasa adalah sekitar 3,000 orang setiap hari, tetapi ia dijangka meningkat sekali ganda pada musim perayaan. Diharapkan dengan 20 tren yang akan beroperasi dari 1 – 10 Julai, pertambahan penumpang berkenaan mampu untuk ditangani,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required