MRT_CHERAS

Penutupan selama 24 jam sebahagian lorong di kira-kira 150 meter di lorong kiri terowong dari Kajang ke arah East West Link Expressway akan diteruskan mulai Jumaat ini hingga 15 November depan, menurut laporan Bernama.

“Semasa penutupan ini, satu lorong akan disediakan untuk pemandu dari Kajang menuju ke Lebuhraya Link Timur-Barat,”kata kenyataan yang dikeluarkan oleh MMC-Gamuda KVMRT (PDP) Sdn Bhd.

Penutupan laluan di Jalan Cheras berhampiran Taman Midah juga akan dilaksanakan mulai Jumaat ini hingga 15 Ogos dari 11 malam hingga 5 pagi, bagi memudahkan pelancaran jek bumbung dan kerja-kerja berkaitan bagi Stesen MRT Taman Midah.

Semasa penutupan berkenaan, trafik dari KL menuju ke Kajang akan dilencongkan ke laluan dalaman di Stesen Minyak Petronas berhampiran Tanah Perkuburan Kristian Cheras dan keluar ke Jalan Cheras melalui laluan dari McDonald’s, manakala pengguna jalan raya dari Kajang akan dihalakan ke lorong bawah di Stesen MRT Taman Midah yang bakal dibina.

Laluan Jalan Cheras berhampiran Cheras Sentral juga akan ditutup dari 16 hingga 17 Julai bermula dari 12 malam hingga 5 pagi melibatkan penutupan lorong paling kanan di sepanjang Jalan Cheras (menghala ke Kajang) bertentangan Cheras Sentral Mall.

Penutupan tersebut turut melibatkan tiga lorong di sepanjang Jalan Cheras (menghala ke KL) bertentangan Cheras Sentral Mall dari MRT CLQ ke KL.

Pelan pengurusan trafik empat fasa juga akan dilaksanakan di sepanjang Persiaran Surian dari Julai hingga 6 Ogos bermula 11 malam hingga 6 pagi bagi memudahkan pemasangan jejantas pejalan kaki di kawasan Pelangi Astana dan Pelangi Square.