Jalan gandar baharu mungkin bakal dibina – Liow

liow tiong lai

Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai telah mengeluarkan kenyataan, kementeriannya akan mengemukakan kertas cadangan pembinaan jalan gandar baharu untuk mempertingkatkan produktiviti pengangkutan kepada kabinet bulan ini.

Katanya, pelaksanaan jalan gandar yang dicadangkan itu akan dapat mengurangkan ketidakcekapan logistik disebabkan kesesakan lalu lintas, masa menunggu dan penggunaan aset yang rendah, laporan Bernama.

Di mana Jabatan Kerja Raya (JKR) telah memuktamadkan Kajian Jalan Gandar (Jambatan) di Laluan Persekutuan dan Jalan Utama Negeri di Semenanjung Malaysia pada April lalu. Ia bertujuan meningkatkan produktiviti pengangkutan darat dengan menambah baik kapasiti syarikat pengangkutan.

“Penambahbaikan seperti itu adalah satu daripada pelaksanaan di bawah Pelan Induk Logistik dan Fasilitasi Perdagangan (2015-2020) iaitu termasuk bagi fasiliti pengangkutan,” katanya kepada pihak media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Khas Logistik Kebangsaan di Kementerian Pengangkutan semalam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required