SPYSHOT: Toyota Innova baharu dikesan di M’sia

spyshots-new-innova-malaysia-1

Toyota Innova serba baharu merupakan antara empat model yang bakal diperkenalkan oleh UMW Toyota sebelum 2016 melabuhkan tirainya.

Ketika pelancaran Toyota Alphard dan Vellfire baharu semalam, UMW Toyota telah mengesahkan Innova 2016 akan dilancarkan tidak lama lagi, selain Sienta, Vios dan Camry.

Hari ini kami menerima kiriman foto spyshot Innova serba baharu dari pembaca Daran, yang memakai trade plate dan menutup logonya.

Perubahan kelihatan pada Innova baharu pada bahagian hadapan, di mana ia menampilkan gril dengan kepingan krom, yang disambungkan pada lampu utama halogen. Malah lampu belakang baharu juga ditampilkan.

Pertama kali diperkenalkan di Indonesia pada November tahun lalu, Innova menawarkan dua pilihan penjana kuasa iaitu enjin petrol 2.0 liter Dual VVT-i 1TR-FE empat-silinder (139 PS pada 5,600 rpm dan 183 Nm pada 4,000 rpm) atau unit turbodiesel 2.4 liter 2GD-FTV empat-silinder yang sama pada Hilux (149 PS pada 3,400 rpm dan 359 Nm pada 1,200 hingga 2,600 rpm).

Di pasaran Indonesia, tiga varian ditawarkan iaitu G Type, V Type dan spesifikasi tertinggi Q Type. Ia turut dilengkapi dengan lampu utama projektor LED dengan lampu nyalaan siang LED (varian G dan V hanya lampu utama halogen reflektor), sistem hiburan dengan skrin sentuh lapan-inci, tujuh beg udara dan kawalan kestabilan elektronik VSC.

Buat masa ini, menerusi foto spyshot yang dipaparkan, tidak banyak memberikan perincian elemennya bagi Innova baharu yang bakal diperkenalkan di Malaysia. Kena tunggu menjelang hari pelancarannya.

GALERI: Toyota Innova baharu di IIMS 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Izham giffari on Aug 09, 2016 at 4:46 pm

    Kapan kereta toyota all new innova datang ke malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • Izham giffari on Aug 09, 2016 at 4:46 pm

    Sama di thailand juga ada kereta toyota all new innova bahru kapan di lancarkan pula ?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required