Honda NSX – RM2.67 juta di Singapura!

HONDA NSX VALENCIA RED PEARL

Honda NSX generasi baharu disahkan akan mendarat di seberang tambak dan supercar hibrid pacuan semua roda berkenaan disahkan akan dijual dengan harga SGD888,999 atau RM2.67 juta tanpa sijil kelayakan (COE).

Sebelum ini, NSX diumumkan berharga 130,000 pound sterling (RM755k) di UK, 180,000 euro (RM815k) di Jerman dan AUD420,000 atau RM1.28 juta di Australia.

Jika ditukar kepada Ringgit Malaysia, NSX dijual jauh lebih mahal berbanding Ferrari 488 GTB (RM1.08 juta sebelum cukai) dan Lamborghini Huracan (RM2.1 juta termasuk cukai).

Singapura sememangnya negara yang menjual kereta dengan harga tertinggi di dunia. Kerajaan mereka tidak menggalakkan rakyatnya memiliki kereta untuk mengelakkan berlakunya kesesakan yang teruk di republik yang kecil berkenaan dan ini digantikan dengan sistem pengangkutan awam yang cekap.

Sebagai panduan, Perodua Axia varian tertinggi Advance yang dijual dengan harga RM42,530 di Malaysia, dijual pada harga RM231,827. Begitu juga dengan Honda Civic generasi kesepuluh, di mana harga varian tertinggi 1.5 VTEC Turbo Premium di Malaysia dijual dengan harga RM131,883.37, manakala untuk varian tunggal 1.6 SOHC i-VTEC di Singapura dijual pada harga RM318k.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required