Jalan Persekutuan dari Teluk Intan ke Lekir dinaiktaraf

RON_95_vs_RON_97_Fuel_Test_Malaysia_ 053

Tidak mengabaikan jalan-jalan di kawasan luar bandar, kerajaan telah memperuntukkan sebanyak RM644.4 juta bagi menaiktaraf dan menyelenggara Jalan Persekutuan dari Teluk Intan hingga ke Lekir, Perak, laporan Berita Harian

Menurut Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof, kerja naik taraf di bawah Projek Lebuhraya Persisiran Pantai Barat dijangka siap sepenuhnya dalam tempoh empat tahun.

“Ia telah bermula September lalu dan kini sudah mencapai 10%, membabitkan tiga daerah iaitu Hilir Perak, Perak Tengah dan Manjung dengan jarak keseluruhan sejauh 31.5 kilometer. Kerja naiktaraf yang dijalankan di laluan berkenaan termasuk menjadikan jalan dua lorong kepada empat lorong bagi kedua-dua hala,” katanya pada pihak media.

Beliau turut menambah, kerja naiktaraf dan penyelenggaraan secara keseluruhan projek itu dijangka akan siap sepenuhnya mengikut yang dijadualkan. Selain itu, kerajaan turut menaiktaraf lima buah jambatan dan enam buah jejantas di sepanjang laluan berkenaan.

“Antara jambatan yang dinaiktaraf adalah Jambatan Sultan Yusuf, Sungai Dedap, Sungai Ranggam, Sungai Kayan dan Parit Hindu, yang kesemuanya menelan belanja hampir RM100,000,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required