Kadar rata RM4 untuk tempat parkir stesen LRT baharu

prasarana-lrt-kj27-glenmarie

Rapid KL akan mengenakan kadar rata RM4 untuk setiap kali pengguna memarkir kenderaan mereka di stesen LRT baharu mulai hari ini (15 Ogos) selepas tamatnya promosi parkir percuma, menurut laporan The Star.

Stesen-stesen fasiliti “park n ride” baharu berkenaan adalah stesen Ara Damansara, Glenmarie, USJ21, Alam Megah, Subang Alam dan Putra Heights. Walau bagaimanapun, parkir untuk motosikal dan basikal adalah kekal percuma.

Menurut jurucakap Rapid KL Lim Jin Aun, tempat parkir percuma disediakan di semua fasiliti “park n ride” pada Projek Jajaran LRT baharu sejak ianya dibuka 30 Jun lalu untuk penumpang LRT dalam kawasan kejiranan berhampiran dan promosi berkenaan tamat pada 14 Ogos.

Lim yang juga ketua komunikasi dan pemasaran strategik kumpulan Prasarana Malaysia Berhad turut menasihatkan orang ramai agar memarkir kenderaan mereka di tempat yang telah disediakan dan tidak meletakkan kenderaan mereka di tepi dan bahu
jalan yang bukan sahaja menghalang aliran trafik, tetapi mereka juga akan disaman dan kederaan mereka berisiko untuk ditunda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required