Toyota C-HR – spesifikasi awal untuk Jepun didedah

toyota-c-hr-1-bm

Toyota C-HR yang diperkenalkan pada Mac, setelah didedahkan spesifikasi umumnya bagi pasaran United Kingdom dan Australia. Kini tiba gilirannya diperkenalkan di pasaran Jepun pula. Menurut Toyota, tempahan menerusi dalam talian bagi SUV segmen-B ini bakal bermula awal November, dan dijangka akan dilancarkan akhir tahun ini juga.

Di Jepun, C-HR ditawarkan dengan empat varian iaitu G dan S bagi sistem hibrid 1.8L serta G-T dan S-T dengan penjana kuasa 1.2L turbo. Walau bagaimana pun, syarikat ini tidak mendedahkan lagi hamburan kuasa bagi kedua-dua penjana kuasa berkenaan.

C-HR yang dibina berasaskan platform TNGA (Toyota New Global Architecture) diukur dengan dimensi 4,350 mm panjang, 1,795 mm lebar dan 1,550 mm tinggi, dengan jarak roda 2,640 mm. Untuk membayangkan saiznya, ia 56 mm lebih panjang dan 23 mm lebih lebar dari Honda HR-V, tetapi 55 mm lebih rendah. Jarak roda CH-R juga 30 mm lebih panjang.

Untuk pasaran Jepun, Toyota Safety Sense P akan ditawarkan secara standard bagi semua varian. Manakala pakej bantuan elak pelanggaran termasuk sistem pra-pelanggaran, yang boleh mengesan kehadiran pejalan kaki, kawalan kelajuan radar dengan pengesan semua-kelajuan, Lane Departure Alert (dengan kawalan stereng) dan Automatic High Beam (AHB) turut ditawarkan. Selain, Paparan Tititk Buda dan Kepekaan Lintasan Trafik Belakang.

Sebanyak lapan warna pilihan bagi C-HR termasuk Radiant Green Metallic dan Metal Stream Metallic dengan roda aloi 18-inci. Bagi warna di dalam kabin, pembeli diberikan dua pilihan iaitu hitam dan coklat perang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required