SPYSHOT: Volkswagen Golf R mk7 facelift versi wagon dilihat sedang giat diuji di Litar Nurburgring

vw-golf-r-facelift-ring-4_bm

Sebelum ini ia ditemui sedang diuji di jalan raya awam, dan kini Volkswagen Golf R mk7 versi wagon dijumpai sedang diuji pula di litar Nurburgring, Jerman. Bahagian luaran model yang sedang diuji ini kelihatan sama seperti unit yang dijumpai sebelum ini, dengan perubahan dilihat pada bahagian lampu dan bampar hadapan.

Imej yang kami terima kali ini menampilkan rekaan bampar hadapan baharu yang lebih jelas, direka dengan serlahan tiga-dimensi yang lebih menonjol pada liang kemasukan udara bahagian sisi. Apa yang berbeza dengan unit yang diuji di jalan raya tempoh hari ialah pada bahagian belakang, di mana model yang diuji di litar ini mula dilindungi pelekat penyamaran, menandakan ada perubahan yang telah dibuat pada bahagian tersebut.

vw-golf-r-facelift-ring-9_bm

Spesifikasi untuk unit janakuasa dijangka masih dikekalkan dari model sedia ada, tetapi bahagian dalaman model facelift ini dijangka bakal menerima sentuhan semula pada panel instrumen digital seperti yang hadir pada Passat B8 sebagai ciri opsyen, bersama gesture control yang sebelum ini diprebiu pada kereta pameran Golf R Touch di acara Consumer Electronics Show 2015.

Ciri-ciri ini dikatakan akan dipadankan pada kesemua varian dalam barisan model Golf mk7 facelift, termasuk tiga paparan digital pada skrin 13-inci di konsol tengah dan lima penderia di dalam kereta. Selain dari versi R dan standard, varian GTI turut tidak ketinggalan dalam barisan model yang disegarkan kembali ini, seperti imej render yang tersebar sebelum ini.

GALERI: Spyshot Volkswagen Golf R mk7 facelift varian wagon diuji di jalan raya

GALERI: Imej render Volkswagen Golf GTI mk7 facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required