Honda City facelift 2017 – ‘wajah’ penuh dibayangkan

Honda City facelift 2017 – ‘wajah’ penuh dibayangkan

Sebelum ini, kami telah menyiarkan imej teaser Honda City facelift 2017 dari Thailand. Walau bagaimanapun, imej-imej berkenaan hanya mendedahkan sebahagian kecil dari model yang disegarkan kembali tersebut. Laman web IndianAutosBlog telah mengubah imej berkenaan dan membayangkan bagaimana ‘wajah’ penuh City yang dikhabarkan direka berinspirasikan Civic generasi kesepuluh ini.

Pengaruh Civic kelihatan ketara pada bahagian lampu utama hadapan, yang menampilkan teknologi LED yang direka dengan bentuk-L, seiras dengan rupa lampu hadapan abangnya itu, tetapi dengan skala yang lebih kecil. Kemasan krom seperti kening turut diberikan pada lampu tersebut, seiras dengan Civic.

Bar krom diberikan di bahagian atas gril hadapan yang direka seperti menyambungkan kedua-dua belah lampu hadapan, dan diberikan jaring berbentuk sarang lebah di bahagian bawah. Perumah lampu kabus juga direka semula menampilkan saiz yang lebih kecil. Tiada imej render bahagian belakang dibuat, dan dijangkakan bahagian berkenaan tidak banyak mengalami perubahan berbanding bahagian hadapan.

Honda City facelift akan dilancarkan di Thailand pada 12 Januari tahun hadapan dan dilaporkan masih dijana oleh enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC, dipadankan sama ada dengan kotak gear lima-kelajuan manual atau CVT teknologi Earth Dreams.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required