Suzuki Ertiga dilukis secara digital dengan gaya Swift

Suzuki Ertiga dilukis secara digital dengan gaya Swift

Jika anda suka dengan gaya yang dibawa oleh Suzuki Swift baru, dan tertanya bagaimana rupanya jika digunakan pada Ertiga (termasuk versi Proton), ini adalah jawapannya – lukisan digital yang dihasilkan oleh RBA Design Studio. Walaubagaimanapun, Ertiga generasi seterusnya ini tidak dijangka akan dikeluarkan dalam masa terdekat.

Dengan memasukkan ‘muka’ hadapan Swift kepada Ertiga, semua kelengkapan seperti lampu utama LED, gril trapezoid dan bahagian bawah bampar berbentuk U semua ada digunakan. Pada bahagian bawah bampar itu juga terdapat lampu kabus dan lampu siang LED.

Bentuk asas Ertiga tersebut masih dikekalkan, namun sebahagian C-pillar dihitamkan bagi mewujudkan visual ‘bumbung terapung’ seperti Swift. Turut diletakkan adalah kamera pada bahagian bawah cermin sisi, bersama rim aloi baru. Bagi bahagian belakang, lampu digayakan dengan unit yang dipecahkan kepada dua, manakala kemasan krom tidak lagi digunakan.

Suzuki Ertiga dilukis secara digital dengan gaya Swift

Pilihan enjin dijangka dikembangkan untuk memasukkan unit D13A 1.3 liter DDiS Turbo Diesel yang dipadankan bersama sistem Smart Hybrid Vehicle by Suzuki (SHVS), yang mana dicadangkan untuk Ertiga pasaran Indonesia sekarang. Bagi pilihan enjin petrol, ia termasuk enjin K10C 1.0 liter Bossterjet (102 PS/ 150 Nm) yang lebih berkuasa daripada enjin K14B 1.4 liter (92 PS/ 130 Nm).

Jika Ertiga generasi seterusnya ini akan menggunakan platform Swift baru yang dipanjangkan, ia juga akan mendapat manfaat pengurangan berat seperti Swift. Apakah pandangan anda dengan lukisan digital Ertiga generasi seterusnya ini? Adakah anda lebih menggemari penggayaan yang digunakan pada Ertiga yang dijual oleh Proton sekarang?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required