Toyota Vios facelift bakal dilancarkan di Thai hari ini

Toyota Motor Thailand telah menyebarkan imej teaser terbaharu bagi Toyota Vios facelift – sedan segmen-B, yang menerima padanan enjin dan transmisi baharu pada tahun lalu, akan diperkenalkan menerusi siaran video secara langsung di Facebook rasmi syarikat berkenaan hari ini pada jam 11.30 pagi.

Dengan imej teaser tersebut, ia menunjukkan Vios facelift ini menerima lampu utama dengan unit projektor baharu dengan bingkai hitam dan disambungkan bersama lampu posisi LED berbentuk kening, seiras dengan model pasaran China yang telah pun didedahkan tahun lepas.

Malah ia juga dilengkapi dengan gril atas baharu berbentuk-T, di sampibg gril bawah yang mirik model Camry baharu pasaran Amerika (dengan lampu kabus pada gril), disambung dengan lampu nyalaan siang LED melintang.

Manakala bahagian belakangnya pula, ia dipadankan dengan lampu bersama rekaan grafik yang disemak semula, disambung dengan bootlid bar krom yang lebih nipis berbanding sebelum ini. Malah bampar belakang juga telah diprofil semula bagi penampilan yang lebih menyerlah. Di bahagiab dalamnya, tidak banyak perubahan yang dilakukan, hanya konsol tengah yang direka semula, dilengkapi corong udara tengah baharu.

Vios ini telah menerima padanan penjana kuasa baharu, dijangka sama dengan model pasaran kita – engin 1NR-FE 1.5 liter Dual VVT-i empat-silinder, yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 107 PS pada 6,000 rpm dan tork 140 Nm pada 4,200 rpm yang disalurkan ke roda hadapan menerusi kotak gear manual lima-kelajuan atau CVT.

GALERI: Toyota Vios facelift pasaran-China

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required